Gå til innhold

Manuell brystpumpe eller Eletrisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på hva folk anbefaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor mye du har tenkt å pumpe. Synes manuell er helt topp, men da jeg fullpumpa i to mnd leide jeg en eletrisk. TIl vanlig bruk, pumping en gang i blandt, hadde jeg kjøpt en manuell.

Skrevet

Skal bare pumpe en gang i bland, om mormor skal passe på henne litt.. Å jeg vil gå å trene f.eks. =)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg uten min elektriske forrige gang... hvis du ikke pumper litt ekstra innimellom, kan det for noen være vanskelig å plutselig få ut 100 ml en dag utenom amming, for å kunne dra på trening mens barnevakten gir flaske. Med manuell blir du utrolig sliten i hånda også.. :)

Skrevet

Helt klart elektrisk. Mye enklere! og jeg pumpet ikke ofte.

Skrevet

Takk for svar =) Hvilket merke anbefaler dere da?

Skrevet

Må bare anbefale den jeg har, det er en elektrisk fra Medela, en dobbel pumpe... tror den kostet rundt 1000 lappen, det var mannen min som kjøpte den, på et apotek. Den er genial, går dobbelt så kjapt, hehe... :)

Skrevet

oki=) Kjempe flott =D Men Hvor ofte må jeg pumpe meg ofte? for å holde melkeproduksjonen i gang? når jeg skal full amme. Men tenkte på om jeg trenger barnevakt en gang.

Skrevet

til barnevakt-bruk syns jeg den manuelle aventpumpa er helt ok.

Jeg fikk ut 160 ml på et bryst en gang med den uten poblemer. et trisk er å pumpe på motsatt bryst som du ammer av mens du ammer om morgenen, da kommer det mest i min erfaring. så kan du samle opp litt i fryseren. :)

Skrevet

Ok! Genialt! trodde ikke det gikk ant å fryse ned melka :) Men det er jo kjempe greit! Tusen takk for svar.

Skrevet

Joda, fryse den er helt greit! Men ikke for lenge da, er det 2-3 måneder de sier. Men går an å planlegge litt mer og er ikke avhengig av å ha et meieri med tilsvarende pumpe klart til enhver tid;)

Skrevet

oki:)

Ja selfølgelig ;) må planlegge =)

Skrevet

Jeg vil anbefale elektrisk om du har tenkt å pumpe endel.

Men, jeg vil også anbefale deg å vente til etter fødselen med å anskaffe pumpe slik at du ser hvordan det går med ammingen. Kjøp den når behovet melder seg / eller når melken har stabilisert seg og du er klar for å jobbe opp et lite lager.

Vil anbefale medela swing elektrisk pumpe. Den er veldig god, skånsom og effektiv. De manuelle har en tendens til å være veldig "røff" mot brystvortene, de elektriske har "oppvarmingsprogramm" og innstilling på hvor sterk sugeeffekt du ønsker så de er litt snillere på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...