Ranveig R Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Eg har bronkitt (eller begynnande lungbetennelse, legen var ikkje sikker, men crp var ikkje heilt høg nok til penicillin). I alle fall har eg fått Cosylan hostesaft for hosten. Vi har ei jente på 13 mnd som blir amma ein god del enno. Legen sa at Coylan går over i mormelk men at det ikkje er farleg. I pakningsvedlegget står det at langvarig bruk under amming ikkje er heldig, men dette blir jo ikkje langvarig (forhåpentlegvis) Spørsmålet mitt er: Er det nokon andre som har tatt Cosylan under amming? Blei barnet påvirka? Legen sa at barnet gjerne kunne bli trøtt/slapp fordi det får litt av medisisnen i seg. Har litt dårleg samvittighet, melka tuppa får no om dagen er sikkert stort sett cosylan og paracet, forhåpentlegvis gjer det ikkje nokon skade...
Mom2Two Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Det er morfin i Cosylan, så jeg ville i hvert fall vært veldg forsiktig. Kanskje ta rett før du legger deg, og ikke så mye på dagen? Jeg fikk selv resept på denne i dag..hehe..
Ranveig R Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2008 Ja, det var planen... Skal ta tre gongar for dagen, så eg tok då lilletuppa la seg kl 18, og skal ta no før eg legg meg (ho vil ha melk mellom 4 og 6), og så tar eg når eg står opp, etter morgonpupp. Då går det vanlegvis tre-fire timar til ho vil ha melk igjen (til formiddagsluren)
børdi Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Dåne.. Jeg blir fyllesjuk og drita samtidig jeg, når jeg har tatt cosylan.. Tåler ikke morfin, Men det er den eneste hostesafta som hjelper.. Trenger jeg si jeg tar den ytterst sjelden,, :hehe--- Men sikkert ikke dumt å ta det gjerne etter siste amming på kvelden, eller når du vet det er en stund til du ammer igjen... Men tviler på at det er farlig, god bedring
Mom2Two Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ville i hvert fall sørget for å ta det når det er så lenge som mulig til neste amming. Dette er uansett ikke en medisin du skal stå på fast. Husk at den også kan påvirke bilkjøring. Jeg har planer om bare å ta den før jeg legger meg på kvelden, så kutter jeg på dagtid. Hoster mest på natten, selv om det blir en del på dagen også.
Mom2Two Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Ånei, blir man så sløva av den? Da er jeg i tvil om jeg vil ta den i det hele tatt.. Jeg tåler jo ikke noe sånt i det hele tatt... urk.. Har aldri prøvd den før.
Ranveig R Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2008 Takk for tips begge to. Har ikkje bil, så det er ikkje noko problem. Heldigvis har eg mannen min heime eit par dagar no, så han kan ta seg av ungane. Eg blei ganske trøtt (og litt svimmel) her tidlegare i kveld då eg tok medisinen (eller så er eg berre sliten fordi eg er sjuk). Det verste er egentlig at den smakar så forferdeleg grusomt at eg ikkje har kjent liknande nokon gong. Har brekt meg begge gongane eg har tatt den no i kveld. Men alle vil ha det til at den er den einaste som faktisk virkar, så får heller tåle litt.
Ranveig R Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2008 Ein KAN bli sløv av den. Det er raud trekant på flaska. så bilkjøring er ikkje tilrådelig. Mammaen min sliter og med hoste og tar Cosylan, ho merkar ingen ting til den sløvande effekten.
børdi Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Ikke sikkert du blir sløv av den. Har mange jeg kjenner som har tatt den, og jeg er den eneste som reagerer sånn. Men du kan ikke kjøre bil når du har tatt den, for det er rød trekant på den-- JEg blir skikkelig dårlig, fordi jeg ikke tåler morfinen som er i den..
Mom2Two Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Fikk ikke så lyst til å ta den i det hele tatt jeg nå...:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå