Gå til innhold

hva er symptomer på en depresjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan fortelle meg det? lurer kanskje på om jeg er det, men er litt usikker.

kan noen legge dette ut på skravle fra meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har desverre ikke noe svar på spm ditt, men jeg kan legge det ut på skravle for deg... lykke til :-)

Skrevet

når man spør om samme spørsmålet 2 ganger.

Skrevet

har lagt det inn på skravle for deg nå nettopp.. får håpe du får mange svar da :-)

Skrevet

Hva er det som gjør at du tror du er deprimert da? Hva slags "symptomer" har du?

Vanlige symptomer på depresjon er gjerne:

Nedstemthet, jevnlig og langvarig trøtthet, tiltaksløshet, vonde tanker evt. selvmordstanker, ser lite muligheter\utveier ++

Når man er deprimert, vil det si at du er på det nederste "nivået" mer eller mindre hele tiden.

Altså, det er ett manisk lykkelig nivå, normalt fornøyd nivå, og tung og nedstemt nivå. Når jeg da sier det nederste nivået mener jeg "tung og nedstemt nivå".

Uansett, føler du at du ikke har det noe bra, at du har det vondt rett og slett, kontakt legen din med en gang å få noen å prate med! Er ikke noe å vente med. Regner med at ikke "rullgardina" de har rulla helt ned enda, siden du er i tvil om du er deprimert eller ikke. Er du skikkelig deprimert, da skal jeg love deg du vet det.

Masse lykke til!

Det er ikke noe godt å ha det vondt.

Skrevet

tusen takk pluttiplott.. å til deg andre anonym, grunnen til at det kom to innlegg var fordi denne ikke kom opp med en gang.. skrev det på det andre innlegget.. men det kom visst opp rett etterpå..

har merket at det har vært litt kluss med dib etter den oppgraderingen av den nye plattformen eller hva det var...

hilsen hi

Skrevet

takk for svar Kristine&FelixPå1år!. grunnen til at jeg lurer er fordi jeg den siste tiden har vært veldig tiltaksløs, sliten for ingenting. lite lyst å stå opp om morgenen. vil mye heller sitte inne forran pcen enn å gå på butikken. og går kun ut dersom jeg må. fødte for 5 mnd siden, og mannen er hjemmeværende så det er stortsett ham som står opp med ungen. jeg kan ligge til klokken 2 eller 3. har ikke lyst til noe.

men dette er ikke hver dag. kommer i slike perioder. litt mistrivsel rett og slett.

jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten hele tiden.jeg gjør jo ingenting.. har ikke lyst til å gjøre noe heller. vil helst bare ligge i senga og sove. skjemmes for å gå til legen også. får så dårlig samvittighet ovenfor babyen også.

Skrevet

Sånn du beskriver det så virker det som du er på vei dit.

Å få dårligsamvittighet er ofte et symptom (var det på meg).. Tror du må prøve å gjøre litt mer ut av dagene dine.. Det kan hende det er derfor du er blitt litt deprimert også pga dagene er helt like og du ikke får gjort stort..

Skrevet

Huff, så vondt det må være for deg!

Det blir jo en ond sirkel da du går med dårlig samvittighet ovenfor ditt barn, som igjen gjør deg tung og lei...

Har du fått snakket med mannen din om det? Eller føler du kanskje han klager en del på deg, om han ikke vet hva du sliter med...? Kan jo fort skje, om du sover mye, gjør lite osv. å han ikke vet hvorfor.

Men hmm... Er barnet deres spesielt krevende? Vært veldig krevende i starten..? Var fødselen traumatisk for deg..?

Er det noe du har opplevd el. som du kan tenke deg er grunnen til at du sliter nå..?

Å stille seg slike spml. kan være nyttig i en ellers mørk og tung hverdag.

Selvom du skjemmes for å gå til legen din med disse problemene, så prøv å press deg, ta evt. med mannen din om du føler det er bedre for deg.

En depresjon går ikke over av seg selv, den blir enten der den er, eller gjerne værre.

Klem fra meg:-)

Skrevet

Mannen min er veldig forståelsesfull, men jeg tviler på at han tror det er en depresjon. han tror bare jeg har hatt noen tøffe dager o.l. en depresjon høres jo så sykelig ut om dere forstår hva jeg mener.

ungen er stortsett grei, men er et mareritt å legge. hver gang babyen blir trøtt er det grining, å hyling uten like. masse styr for å få babyen til å sovne. har prøvd å lagt h*n tidligere for å unngå overtrøtthet, uten det nytter. føler meg som en dårlig mor, det må jeg innrømme. jeg klarer ikke en gang å få min lille til å legge seg. for å få h*n til å sovne i kveld måtte jeg legge h*n i vogna å kjøre over dørstolpen til h*n sovnet. da var klokka halv 11 å vi prøvde å legge h*n kl 8.

huseierne spurte meg om babyen hadde kolikk i dag fordi de hadde hørt babyen gråte så mye. men det har h*n ikke. bare veldig vanskelig å legge.

ellers så vet jeg ikke hva som kan gjøre at jeg har havnet der jeg er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...