Gå til innhold

Hva trenger vi til bhg start??


Natalina ´08 og snuppa ´10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler å ikke kjøpe så alt for mye i starten, så slipper du så mye bomkjøp.

 

Men du må i hvert fall ha en GOD utedress. Bør være tykk og god og vanntett i rumpa/på knærne.

Jeg er veldig tilhenger av sånne ull hetteluer, da har du litt i halsen også, så blir det ikke så kaldt. Greit å ha to sånne i hvert fall.

Ellers er det greit å ha ett par litt gode, lange votter (gjerne med votteklyper), kan jo være kaldt for de om de skal krabbe ute på bakken.

 

Anbefaler å kjøpe merkelapper og begynne å merke tøyet nå, det tar laaang tid å merke! ;o)

 

Ellers er det jo litt forskjellig fra barnehage til barnehage hva de ønsker å ha der. Som regel skal de vel ha minst ett, gjerne to sett med skiftetøy liggende. Jeg har ull body + strømpebukse liggende der + at gutten har på det hver dag. Så jeg har mange sett med det... :o) Og så bruker jeg fleece over ullundertøyet, har også mange sett med det.

 

Synes det er greit å ha mykt og ledig tøy, som er godt å springe og leke i... :o)

 

Sko behøver du bare om barnet går, ellers får du jo kjøpt sånne fotposer som er fine om de krabber. Sko er jo litt tungt å krabbe med. Det holder med ett par vintersko om du kjøper noen som er vanntette. De vokser så fort ut av sko, så det lønner seg å spare inn der man kan! ;o)

 

Og så kan du jo høre om barnehagen vil at du skal ha med noe annet, vannflaske feks. Matboks kanskje? Vogn til å sove i i barnehagen? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...