:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 har kjøpt inn (eller skal, for det som ikke holder seg) rundstykker 2 typer kjeks eggerøre røklaks nøkkelost gulost bree sånn ost med kirsjebær på skinkeost brunost salami hestepølse skinke hjemmelaget rekesalat smør grønnsaker hva har jeg glemt? vil ikke kjøpe sil da jeg ikke spiser det selv
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 sennep til laksen
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 sitron og majones til laksen rester fra julemiddagen lefse sennep
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2008 lammelår? som i et helt lår? eller som i pålegg man kjøper på butikken?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2008 majones har jeg hehe.. problemer med rester fra julemiddagen er at jeg ikke har noen julemiddag... hehe.. lefse, sylte, røbeter og snenep skal jeg huske!
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 enten kjøper du ferdig skivet i butikken eller du kjøper et lår som du enten koker selv eller kjøper ferdigkokt. Skjærer skiver selv...litt tykke skiver er digg:) Spesielt med kålrabi på. Men det passer kanskje best til lunsj? Det er ihvertfall knallgodt, noe av beste jeg får i jula:)
erteposen + 4 Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Sild:) Kan jo si hva vi har på bordet. Flere typer brød/rundstykker/kringler Laks og eggerøre Gravlaks Sild (sennep, vanlig og tomat) Ost (Edamer, blåmugg, brie, brunost/geiteost m.m) Kjøttpålegg (lammerull, sylte, kalkun, pepperskine, mør) Hjemmelaga eggesalat, rødbetsalat og fruksalat. Ulike typer syltetøy Frukt og grønt Ulike typer sennep, pesto og tapanade Sylteagurker og rødbeter Er ikke så glad i sild, men den eldre garde liker det:) Det viktigeste hos oss er at alt skal legges fint på fat, smør i skåler. Ingenting i embalasje:)
TøffiTrynet☠ Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Sylte, ribberull, rødbeter, (jule-)leverpostei, sylteagurk. Mmmm... Ble sulten..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. desember 2008 artig :-) skal se om jeg finner det.. hehe.. har aldri smakt det før tror jeg.. hehe. men morro med noe nytt da :-)
Filosofia m/supersprett Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Hos oss kommer det an på om det er "vanlig" julefrokost eller 1.juledagsfrokosten. 1.juledag har vi stort sett det meste av det som er nevnt over her men i tillegg har vi ribberester fra julemiddagen. Da blir ribbe,medisterkaker og julepøsler lagt i ovnen til oppvarming. Vi har også stekte poteter, surkål og saus for de som vil ha det. Altså vi har middag til frokost i tillegg til alt det andre. Kan høres skikkelig overkill ut, men for oss er det årets beste måltid(tom bedre enn julemiddagen) Da kan man endelig bare tusle i pysjen og slappe av. Maten er på bordet fra kl 10 og servise blir fjernet og lagt til etterhvert som folk står opp eller kommer innom. Vi spiser sakte og i mange timer og de som har spist hos oss en gang kommer stadig innom for gjentagelse. Jeg trenger vel ikke nevne at vi har en lett middag på kvelden 1.juledag:) Forresten synes jeg det burde være julekake på bordet. Julekake med sylte og sennep er obligatorisk.
Ranveig R Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Gräddost og kryddersmør manglar på lista di )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå