Bomchicka Wah Wah Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har siden i mai datet en mann jeg ble kjent med via jobben.Jeg er i slutten av 20 årene og har et barn i skolealder og han i begynnelsen av 30 årene uten barn. Problemet er altså at han er veldig glad i å feste og drikke. Og dette er noe han prioriterer ganske høyt også. Han jobber turnus og jobber natt annen hver uke og annen hver helg. Dvs at han drar på jobb ca klokka 21 og det går jo selvfølgelig ut over tiden han har med meg. Spesielt siden frihelgene er festhelger. Han jobber altså annen hver helg og har fri annen hver helg. I jobbhelgene drar han på jobb klokka 21, jobber, drar hjem og sover til 17-18 tiden og kommer til meg hvis vi har avtalt det. Det er altså ikke mye kvalitet over det etter hva jeg ønsker da. Når jeg har sagt at jeg vil ha mer tid med han i frihelgene hans møter jeg null forståelse. Han har bare fri annen hver helg og da må han få feste. Han mener han har møtt meg på halveien med å kun dra på fest en av kveldene i frihelgen og da bør jeg møte han på halveien og godta dette. Han sier rett og slett at han deler frihelgen fifty fifty mellom meg og fest.. Aww, så søtt. Jeg får altså 2 kvelder per måned med han der vi begge har fri.. Han synes jeg har ekstreme meninger siden jeg ikke vil slå meg til ro med dette. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Dropp han, selv om det kan være tøft. Tror nok det tar tid før han blir voksen til å innse at det finnes andre verdier i livet en festing!!!!
shimonie Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 det hadde jeg IKKE godtatt. klarer han ikke velge deg framfor festing, syns jeg ikke han er noe å satse på...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Synes du får finne ut om det er en slik mann du ønsker deg. Hvis ikke så dump han! Ikke noe å jobbe videre på synes jeg i alle fall, ikke noe jeg ville involvere barnet mitt i eller fått nye barn med. Slutt mens leken er god, før dere har flyttet sammen og fått barn..
Moderator. Hannah Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Ser jeg det fra hans side, forstår jeg han godt. Denne mannen har ikke barn og har aldri hatt det ansvaret før. Hvorfor begynne nå pluttselig fordi du har barn? Denne problemstillingen er ikke ny bland de foreldre som finner seg partner uten barn og det er også noe du bør respektere. Er du ute etter noe mer intens så er det kanskje på tide å se etter noen som prioriterer slik du ønsker. Du kan ikke tvinge noen uten barn å stå til ansvar frihelger da kompiser står like høyt som dama. Desverre.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 han er i det minste ærlig å sier nøyaktig hvordan han vil ha det! å da er det jo opp til deg om du kan leve med en sånn mann.. for han vil nok aldri forandre seg, dessverre..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Dropp han helst i går!Han er ikke verd deg og barnet ditt!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Hei! Jeg er samboer med en som har barn, så da må jeg ta hensyn til det, jeg ville ikke gjort noe annet. Jeg følger det som han må gjøre og det som er viktig for han. Jeg kan ikke bare bli sammen med en som har barn, så leve livet mitt som en som ikke har barn, for det harmonerer ikke. Jeg hadde fått følelsen av at jeg ikke var så veldig viktig for han hvis jeg det svaret du fikk -så jeg ville fortalt han dette, og hvis dere ikke kommer frem til noe som passer for dere begge bør dere ikke være sammen, mener jeg. Jeg mener ikke at noen av dere har rett eller ikke, det handler om hver enkelt sitt behov og hvilke liv dere har lyst å leve. Bryt opp om dere ikke kommer til enighet.
Miss Misantrop Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Hvis du så tidlig i et forhold (les ikke har noen forpliktelser sammen ennå) og har så mange spørsmål om hans prioriteringer syntes jeg du skal la han gå. Hvis forelskelsen ikke blomstrer det første halve året har det en tendens til å ikke blomstre senere heller. Men han kan seff for andre seg. Du er den eneste som vet hva du kan finne deg i. Jeg hadde ikke klart å bli nedprioritert på den måten. Hva han prioriterer sier jo om det nivået han vil forplikte seg på.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Æh, du kjøttpølsa??! Er det å gå på by'n forbeholdt barnløse???? Og det må bare vi med barn godta?? At de MÅ ut, ingen kan gjøre noe med det?? For noe tull..!! Lurer på hvor gammel du er, og hvor du kommer fra/hvilke venner du har... Til HI, gjør som magefølelsen din sier! Ville pratet med han en siste gang og sagt hva du føler, at hvis han er glad i deg og vil gå videre med deg, så må han roe party livet sitt. Klarer han ikke det, kommer han aldri til å kutte det ut.. Eller så kommer han alltid til å ha en egoistisk side som du ikke kommer til å like, det tror jeg.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Æh, du kjøttpølsa??! Er det å gå på by'n forbeholdt barnløse???? Og det må bare vi med barn godta?? At de MÅ ut, ingen kan gjøre noe med det?? For noe tull..!! Lurer på hvor gammel du er, og hvor du kommer fra/hvilke venner du har... Til HI, gjør som magefølelsen din sier! Ville pratet med han en siste gang og sagt hva du føler, at hvis han er glad i deg og vil gå videre med deg, så må han roe party livet sitt. Klarer han ikke det, kommer han aldri til å kutte det ut.. Eller så kommer han alltid til å ha en egoistisk side som du ikke kommer til å like, det tror jeg.. Lykke til!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Siden dere fortsatt er på date-stadiet forstår jeg faktisk han ganske godt. Før festet han begge dagene i frihelgen sin, nå har han redusert til en. Hadde dere vært samboere hadde det vært noe annet, synes man kan stille større krav da. Vil tro at han roer seg ned når dere evt flytter sammen, i hvertfall hvis dere får barn sammen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #13 Skrevet 18. desember 2008 Nei. Når man ikke har samme holdninger og er på samme nivå i livet så vil det vanskelig fungere..Han må endre seg eller du må endre deg..I og med at du har barn , så sier det seg selv at din livsstil må ta hensyn til dette..Han har ikke ansvar for noe eller noen annet enn seg selv og kanderfor ha den livsstilen han har.. Men jeg vil si han har et problem om han som 30++ MÅ ut og feste annenhver helg...... Dårlig tegn, dårlig tegn...Det er kostbart (han er så gammel at han burde funnet mer fornuftige ting å bruke penger på) og det sliter på helsa,- han har nådd en alder hvor kroppen er på vei inn i alderens forfall,- og av helsemessige årsaker så bør han også kutte ut alkohol så ofte.... Det at han fortsetter osm om han er 18 viser at han er umoden til å være så gammel som han er..Han kommer snart til å få problem økonomisk og/eller helsemessig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå