Gå til innhold

Tror kanskje jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som sagt sluttet på pillen, så kjenner ikke helt kroppen min når den er fri for kunstige hormoner. Men de siste dagene har jeg hatt litt brunlig i trusa:P Beklager ekle detaljer. Trodde først det var mensen, men det er mer helt størkna blod (ser det ut som), helt brunt. Det er ikke hele tiden slik som mensen heller, det har kommet litt av gangen. Kan det være en festeblødning? Etter hva jeg har lest kan det det. Og i såfall, vil en test slå ut riktig etter festeblødning eller er det fremdeles for tidlig? Aner jo ikke når IKM o.l egentlig er fordi jeg alltid har hatt pillebrettsyklus. Har en test liggende, vil gjerne ta den nå, men gidder ikke hvis det er penger rett i søpla:P Og èn ting til, må jeg ta den om morgnen? Er alltid så omtåka og har dårlig tid da. Hehe=)

PS! Forrige menstruasjon ca 2 uker siden, og det var den første ordentlige etter pilleslutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres dessverre ikke helt sannsynlig ut at du allerede er gravid om du hadde mensen for 2 uker siden. Da må du i såfall ha veldig kort syklus.

Hadde vært mer forståelig om det var eggløsning du hadde i disse tider. En test er det nok alt for tidlig å ta.

Blødningene du opplever kan være at kroppen og hormonene dine er litt ustabil etter pille-slutt.

Ikke noe optimistisk svar for deg dette, men kjedelig om du skulle gå rundt ha forhåpninger om noe som ikke er tilfelle.

Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt hyppig sex til jeg hadde mer oversikt over syklus og når evt eggløsning er. Eggløsning kommer alltid før mensen så muligheten for graviditet er alltid til stede selv om man ikke har noen dato og forvente mens på.

Lykke til

Skrevet

vist det er to uker siden sist mens så kan det jo være el.. noen spotter litt når de har el, og jeg har hørt at du er eksta fruktbar da..

vist du tester før mensen må du bruke morgenurin for den er mer konsentrert..

lykke til:)

Skrevet

Hei på deg, søte du:)

Jeg ble gravid for snart to år siden, dum som jeg var trodde jeg ikke mensen kom pga jeg hadde urinveisinfeksjon og slikt, skulle hatt mensen 19-20 juni ca, men tok ikke en test før midten av juli(!!!), grunnen til det er at ca 6-7 juli trodde jeg at jeg finn mensen. Jeg fikk det du beskriver der, og stappa i en tampong. Etter 6timer ca, skulle jeg skifte den ut, men mer hadde det ikke kommet. Men dette var jo 2 uker etter jeg egentlig skulle hatt mensen. Og det var veldig lite som hadde kommet..

Ellers så fikk jeg og akkuratt det samme "brune utflodet lignende ting" ca 2-3 hver uke etter at jeg sluttet på p-sprøyta. Jeg trodde da jeg var gravid, sida det ikke var blod liksom. Følte meg ganske teit da legen satte av litt ekstra tid til meg for å tegne livmora, eggstokkene mine osv for å forklare og "lære" meg dette her.. hehe.. Poenget var verfall at det ikke måtte være blod for å ha mensen, verfall etter prevansjons slutt, men det var altså slim hinna som kom ut, uten blod... Så derfor var det brunt, tykkt, og slimete.. jess sir.... På meg kunne det vare i 3-4, kanskje 5 dager...

Forstår så inderlig godt at du vil teste deg! Jeg er oppe i den situasjonen selv nå. Skulle hatt mensen i dag, har ikke fått den, har sånn delte symptomer, og jeg vet at vi har vore uforsiktige.. Lett å leite etter symptomene også da.. ;) Lurte på å teste i morgen tidlig.. eller om jeg skal vente til fredag?? Synes jeg har vore veldig flink til nå jeg, å holdt meg så lenge;) hehe..

Kanskje du bare skulle gått til legen med en urinprøve? Som jeg har forstått det så er det gratis... Satser bare på du ikke får samme leksjonen som jeg fikk... Jeg visste jo allt det der egentlig.. hehe.. jaja:)

Lykke til kjære deg!!:) Du må holde oss oppdatert på hva som skjer:)

Skrevet

hehe.. Egentlig lite tvilsomt! ;D Da hadde jeg verfall vore veldig stolt over meg selv.. Kan vell si det er en liten stemme i hodet mitt som forteller meg at, ja, du må nesten bare teste i morgen tidlig! hehe.. Kan vell si jeg er veldig stolt over meg selv som ikke har testet til nå i denne uka enda ;p Jeg får se i morgen tidlig, om jeg klarer å holde meg!!!! ;D

Skrevet

hehe, GREIT!!! ;P Tester i måren tidlig jeg da! GUH, gleder meg, spennende!! :/ Er ikke planlagt da, så blir verfall ikkje kjempe skuffa om den blir negativ da.. ;(

Ønsk meg lykke til;)

Skrevet

Hehe, vanskelig du var og overtale!! Gi beskjed hvordan det går da:) Masse lykke til!! :D

Skrevet

Hei på dei, snillepia;)

Tok testen i går, og den var negativ... Har ikke fått TR enda, selv om jeg har følt at den skal komme i 3-4 dagen nå... Kanskje den kommer i morgen tidlig da.. hmm... Jeg får vell bare vente tenker eg:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...