Gå til innhold

Kan jeg gi velling til henne...? Hun e bare 3 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun begynnte å sove natta igjennom for et noen uker siden, men den siste uka nå har hun våkna å skal ha mat igjen 1-2 ganger i løpet av natta...

Lurer på om jeg kan gi henne litt tynn velling på kvelden slik at hun sover hele natta?

Eller skal jeg bare gi henne vann på flaska og da blir hun etterhvert lei og gidder ikke mase om melk...?

Vet jeg ikke har noe å klage over at hun ikke sove igjennom natta, siden hun bare er 3 mnd... men hun har jo bevit at hun ikke trenger mat på natta, siden hun sov gjennom før...

Hun fårforresten mme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville gitt henne flaske med mme, hun er jo bare 3 mnd og det er jo normalt at de våkner og vil ha mat om nettene da.Jeg ammet mine langt flere ganger enn det om nettene.

Velling ville aldri jeg ha gitt min 3 mnd gamle baby, med mindre helsepersonell insisterte på at jeg skulle gjøre det.

Skrevet

Det er helt vanlig at de trenger mer mat ved tre måneders alder. Jeg ville ikke begynt med velling allerede nå var jeg deg.

PS. Jeg har en gutt på 10 mnd. som fortsatt ikke sover natta gjennom...

Skrevet

Forresten, så kan det jo hende hun vokser mye nå og da er de gjerne ekstra sultne. Så kanskje derfor hun sov en periode, slike ting forandrer seg fort.

Lykke til;)

Skrevet

De har gjerne en periode i 3mndsalder hvor de vil ha mer mat. Veldig merkbart med slike økedøgn for oss som ammet :)

Jeg ville ikke gitt henne velling, tarmsystemet deres er for sensibelt til å takle annet enn mm/mme før 4 mnd.

Prøv heller å gi henne mer mme på flaska, antagelig er det bare en periode som går over av seg selv.

Ville ikke gitt henne bare vann heller, det er nok en grunn til at hun våkner og det er først når de er 6 mnd de er så store at de ikke trenger mat sånn at man kan nattavvenne.

Skrevet

jeg ga min da han var 3,5 mnd. for han gikk fra å sove 5-6 timer til å våkne annen hver time og drev på sånn ei uka. så da da jeg litt velling. Og da sov han 3-4 iallefall og var mere blir og fornøyd på dagen også når han fikk sovet litt bedre.

Men 1-2 ganger iløpet av natta er jo ikke så ille når hun bare er 3 mnd?

men uansett så tålte lillegutt det fint at jeg ga litt grøtpulver på flaska.

Nå er han 4 mnd og sover 6-7 timer i et strekk. Jeg ammer jeg da..er bare den flaska på kvelden han får i tilegg..

Skrevet

Siden helsepersonell ikke anbefaler det pga tarmene ville jeg ikke tatt sjansen. Man kan ikke gamble med de små fordi man ønsker at de sover hele natten synes jeg.

Har en selv en gutt på 13mnd som ikke sover natta gjennom.....

Han har ikke fått mat om natten siden han var 6mnd.

Skrevet

takk for svar alle sammen:)

Snakket med to venninner i dag, hun trodde jeg kunne gi litt tynn velling, og hun andre sa jeg kunne prøve vann... så ville sjekke litt flere meningr først:) Gir mme litt til jeg:)

Skrevet

Jeg har begynt å gi snuppa på 3,5 mnd vellig.. Hs anbefalte det siden hu drakk så mye mme... Får en flaske velling om kvelden før hun legger seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...