Gå til innhold

Trenger litt hjelp her! Ks eller ikke????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist fødsel endte i haste snitt. etter 18 timer, navlestrengen to ganger rundt halsen, lå for høyt oppe og stanget. og puls som sank, bestemte de seg for at han måtte ut snarveien.

Mamma hadde lik første fødsel som meg, og hennes nr to ble kraftig funksjonshemmed og døde 5 mnd gammel pga skadene under fødselen.

Vi har nå fått innvilget ks 28 januar. Men plutselig har jeg og mannen blitt usikkre på om det er det vil ha. Er jo best for barnet og komme ut naturlig. Men tørr vi ta sjansen på att det går bra???

Noen som har noen lure svar til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å! Det der er ikke lett! Fødsel nr 2 kan jo gå flytende og den kan bli like tøff! Heldig vis har vi mye bedre utstyr nå enn da moren din fikk barn! Eventuelt om du prøver naturlig men at de er forberedt på keisersnitt om ting skulle skjære seg igjen...

Skrevet

er det vi tenker også. At de skal ha mye lavere terskel for å gi hos haste snitt. Men er redd de ikke kommer til å høre på oss. Og hvis jeg føler mitt under veis at noe er galt, så har jeg jo ikke noe jeg skulle sagt Er såååå i tvil:( uff, hater å skulle sitte å avgjøre dette her:(

Skrevet

Vil anbefale dere å prate med jordmor og lege, og be om hjelp til å ta denne avgjørelsen. Om din mor opplevde å få et sykt barn, trenger det nødvendigvis ikke bety at dere vil få det. Men uansett så tror jeg det vil være viktig at dere ber om hjelp og støtte av lege/jordmor i forbindelse med dette.

Skrevet

Jeg har hatt samme ks som deg, og har også fått valget med nr 3.

Sjansene for at det skjer igjen er jo minimale, og de vil sjekke hvordan navlestrengen ligger med ul og følge deg godt opp. De vil ta barnet ut med ks om det er noe, og nå vet du virkelig hva du går til. Forstår jo at det at din mor mistet er skremmende, men det kan ikke sammenlignes. Går ikke i arv, og helsevesenet er noe helt annet.

Jeg går til oppfølging på klinikken der jeg var. Vi var leeeenge på barneklinikken i ettertid, og jeg trenger å jobbe igjennom episoden før jeg er fødeklar.

Det er jo trygt for barnet å komme ut på begge vis. Tror at denne gangen er både du og jeg mye mer mentalt forberedt på hva som kan skje, og et hastesnitt er ikke så skremmende. Denne gangen slipper jeg full narkose om det ikke går, og bare det er betryggende for meg.

Sykehuset anbefaler faktisk vaginal fødsel etter hastesnitt pga navlestreng som er en vanlig fødselskomplikasjon fordi de har god erfaring fra de som gjør det.

Igjen, de lar ikke barnet ditt bli skadet uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...