Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en baby i mars 2008, og skal få neste baby i 29 april 2009 ( ja, to tette :-) Fikk min siste utbetaling av permisjonspenger den 26 november og er nå 100%arbeidsløs :-S...( fikk tilbud om jobb, men de ville ikke ha meg, da jeg sa at jeg var gravid igjen)

Siden 1 desember får jeg dagpenger da, men er synnsykt lite i forhold til permisjonen jeg pleide å få!

Spørsmålet er: Har jeg oppstjent rett til foreldrepenger til neste baby?

Jeg er litt nervøs å klarer ikke å regne ut! & av 10 mnd er det juli til april? eller juni til mars? OG hvor mye får jeg? det jeg får i dagpenger? eller den "vanlige" lønnen min?

Uff, jeg håper noen sjønner spm og kan hjelpe med...plis :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert men slik jeg har forstått det etter mye søking her og der (trygdelov, Nav, nettsider osv) :

Dagpenger er med i beregningen av permisjonspengene og dersom du får dagppenger i løpet av de siste 10 månedene før permisjonen skal starte ( minimum 3 uker før termin men du kan velge å gå ut 12 uker for termin men får da mindre tid etter barnet er født.) får du velge de 6 av de ti beste måndene slik at disse danner grunnlaget for permisjonen.

Har hørt at permisjonspenger også teller i beregningen, så da har du jo allerede noen gode måneder med i beregningen men har tatt meg en telefon til NAV å forsikret meg, selv om det er så som så hvor mye de kan hjelpe der....

Hva jobber du med? Du kunne ikke forsøkt deg litt gjennom vikarbyrå?? Kan være vanskelig å få tilrettelegging der men om formen er bra så kun for en måned eller to dersom du har stort behov for å spe på lønnen?? men du har nok absolutt allerede rett på permisjonspenger til neste baby uansett.

Kjipt at du ikke fikk jobben når du sa du var gravid. Blir så sint når jeg hører sånn. Håper du skjønte noe av dette, litt rotete skrevet kanskje.

Lykke til , håper alt ordner seg til det beste for deg.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...