Gå til innhold

feber på 40+ hos barn.. noen som kan svare?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa fikk brått feber i natt.. våknet rundt et og gråt og var helt fa seg i senga. da hadde hun 39.7!

fikk paracet og la seg sammen med meg. der sovnet vi kl 3. og bare det tyder på at hun ikke er bra, for i senga mi pleier det væe cirkus. så sov hun til 9.15 idag og var glo varm da hun våknet. da hadde hun akkurat 40 i feber. så vi dro til legen idag fordi hun hoster en del også.

1 time etterpå var feberen nede i 39. og da sovnet hun igjen. sov til jeg måtte vekke hun pga legen.

hun var rød i ørene, men crp'n var fin. tett og slimete i lungeneså fikk effedrin, men thats it..

så kom vi hjem og kl 3 sovnet begge to i senga.. andrea orker ingen ting.. hun har spist en halv yoghurt i hele dag og drukket litt.. vi våknet nå kl 7.. hehe og da var feberen på 40.2... så det jeg lurer på som jeg glemte spørre legen om, hvor lenge kan hun gå med feber på 40+? og nå har hun fått 3stikkpiller som er grensa på hva hun skal ha i døgnet- kan jeg bare gi mer når feberen er så høy?

må også legge til at idag tidlig mens hun sov fikk hun plutsdelig skikkelig kramper som forsvant like fort som de kom.. det kan vel ikke akkurat kalles feber kramper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakt og snakk litt med de. jeg gjør ofte det når det er noe jeg lurer på.

Men sånn generellt, så anbefaler de å ikke gi for mye febernedsettende. Kun hvis de ikke får i seg væske eller blir veldig medtatte. Husk at feberen er der for å bekjempe det som er galt. Kle av henne og la henne ta en lunken dusj..ha det kjølig i rommet hennes.

Feber er i utgangspunktet BRA. 40 i feber er ikke unormalt for små barn.

Har hatt det på gutta mine nå..og i løpet av 6 dagers feber på han ene guttungen fikk han 1 stikkpille, han andre har fått 2.

Så ro ned litt på paraceten, og la dette gå sin gang så lenge hun drikker.

Men selvsagt..er hun bitteliten, så burde du ringe legevakt med en gang.

Skrevet

hun ble to for noen dager siden.. har prøvd å bade henne ol. men hun orker ikke. hun ha ligget i senga mi i hele dag utenom den timen vi var hos legen.. hun orker ikke noe

Skrevet

Har nettopp vært igjennom en slik runde her også. Guttungen hadde plutselig feber i 40 da vi sto opp en morgen. Tempen gikk fint ned av paracet, men etter den 3. dagen med så høy feber reiste vi på legevakta. Alle prøver var fine, og det var jo da et virus. Fikk beskjed om å fortsette å gi stikkpiller så lenge tempen var over 39,5 og skulle få i han så mye væske som mulig. Mat var ikke så viktig hvis han ikke ytret ønske om det selv. Vet ikke hvor gammel jenta di er, men gutten min er 16 mndr.

Ring legevakta hvis du er i tvil. Kan være godt å bare få snakke med de over telefonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...