WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Leser på nav.no at når far tar ut fedrekvoten så kan mor jobbe 50% OG ta ut 50% permisjonspenger samtidig som far er hjemme 100%. Altså at man sammen mottar 150% foreldrepenger, men at mor jobber 50% ved siden av mens far er hjemme. Hvordan blir det da når fedrekvoteperioden er over og mor skal fortsette permisjonen? Blir det lavere utbetalinger i hele resten av permisjonen, eller får man samme (100%, ikke 150%) utbetaling, men at permisjonsperioden blir forkortet? Vi lurer på om pappaen skal ta fedrekvoten midt inne i hele permisjonen, og da må jeg jobbe, enten fullt eller litt. Derfor lurer vi litt på hva som skjer med det av permisjonsperioden som gjenstår etter at far har vært hjemme. For da har jo jeg i såfall fortsatt ca 3 mnd perm igjen.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Vi har ikke tatt ut 150%, men har benyttet oss av fleksiblet uttak. Først må dere bestemme dere for om dere skal ha 80 eller 100% dekning. Så kan dere lage en avtale på hvordan dere fordeler dette med deres arbeidsgivere, man kan endre underveis, men må selvsagt bli enig med arbeidsgiver. Jeg hadde har hatt mange ulike typer utbetalinger: 100%, 40% og nå 20% Du velger med andre ord selv om du vil har 100% utbetaling over f.eks 3 mnd eller 50% utbetaling over 6mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå