Gå til innhold

Glukosetest i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja jeg gleder meg til å drikke "melis" not...

Men uansett....

Får jeg svar med en gang jeg har tatt prøvene eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige svangerskap tok jeg testen hos fatlegen og fikk resultatet med en gang, mens denne gangen tok jeg den på sykehuset og de sier ingenting men sender svaret til legen så du kan få svaret der...

Jeg hadde ikke diabetes da, bare store barn i magen :)

Skrevet

ja etter 2 timer får du svaret.Lurer legen din på om du har svangerskapsdiabetes?Jeg har vært i gjennom dette flere ganger..

Skrevet

Nei det er ingen mistanke om diabetes, hverken nå eller i første svangerskap, men etter hva jm sa så er det kommet noen nye retningslinjer om at alle med bmi over 27 (tror jeg det var) blir anbefalt å ta den testen. Sann bedre føre var....

Jeg er egentlig ikke bekymret for svaret...

Skrevet

huff og huff.............lykke til :) jeg gjorde det frivillig i forrige uke da jeg er med i et forskningsprojekt og må bare si; kvalmt!!!!!!!!!!!!!! Først faste til blodprøve, så drikke den suppen og vente ytterligere 2 timer for ny blodprøve uten å kunne ta til meg noe som helst. Var sååååå kvalm og lille i magen fikk kick av sukkeret.

Liten trøst er at det gikk over etterhvert og innen to timer var gått var det faktisk ok igjen. Svaret får du også da.

Skrevet

Tusen takk for svar. Da får jeg bare ta med meg en bok og møte opp i morgen da se. :)

Skrevet

Heisann. Jeg tok testen i forrige uke da det faktisk var mistanke om svangerskapsdiabetes. Men på legesenteret hvor jeg går må de sende inn blodprøvene til et større laboratorium. Det er ikke alle legesenter som har mulighet til å sjekke dette selv. Tok 3 dager før jeg fikk svar. Hadde heldigvis ikke diabetes da. HURRA!!!

Lykke til med testen.

Skrevet

Skal på sykehuset for å ta den testen jeg da.

Flott at du ikke hadde diabetes da! :)

Forresten, hvor langt var dere på vei når dere tok den testen?

Skrevet

Føler med deg :D Den drikken er fæl ;) Skal du ta prøven flere ganger? Den første gangen er "verst". Jeg tok prøven på lab på sykehus. Det tok noen dager før jeg fikk svaret fra fastlegen. Ta med deg noe godt lesestoff (blir en del venting), og ta på deg behagelig tøy, du kan nemlig bli uvel av den drikken.

Masse lykke til :) Det går nok kjempebra :)

Skrevet

Jeg var 11+3 på vei. Ble sjekket for dette pga at det var for mye sukker i urinen. Og den drikken er ikke så ille..... Men kan bli kvalm etterpå, da det skal drikkes på tom mage.

Lykke til!!!!

Skrevet

Jeg var vel 27 uker på vei da jeg tok den i dette svangerskapet, litt lenger i forrige... Måtte ta den pga de nye retningslinjene jeg også, er ikke overvektig selv men produserer barn på nærmere 5 kilo og da må den tas for å sjekke hvordan kroppen min bryter ned sukker. Ikke så bra for babyen å bli foret på blod fullt av sukkervann ;)

Men ingenting galt med meg da, bare genene som bestemmer at her i familien skal det produseres store barn..

Skrevet

Da var det overstått...

Håper ikke jeg må ta den igjen senere for det vannet var grusomt! (er bare 23+6 i dag, men jm ville jeg skulle ta testen før jul...) Gikk greit med glass nr 1 for da var jeg tørst, men slet litt mer med glass nr 2, men det gikk greit alikevel liksom. Ble fryktelig kvalm etter en stund da... :s

Fikk ikke vite resultatet, men jeg så verdiene... Skal til jm på mandag så da får jeg høre hva ho sier da...

Takk for svar alle sammen! :)

Skrevet

Syns ikke det vannet var noe særlig vondt eg... Men det vannet satte iallfall gang fødselen hos meg da, for eg var t legen kl 9 om morningen, og kl ti på ni om kvelden var jenta mi født! Uke 36...

Skrevet

Hei.

Jordmora mi på helsestasjon sa at det er rutine nå at alle som har 30 eller over i bmi før graviditet skal ta en glukosebelastningstest i uke 28. Andre som har hørt det?

Jeg hadde akkurat 30 (uheldigvis), for det var en ekkel test. æsja meg. Tok den på tirsdag, men jeg har ikke fått noe resultater ennå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...