gutt09&spire11 Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hei hei. Noen som vet? Styrer litt med sure oppstøt. Hva kan jeg ta mot det?... er 32+6 på vei btw. Takk for alle svar:)
gutt09&spire11 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. desember 2008 Dytter jeg...trenger sårt noen råd:)
lego Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 lovehearts, de godteri greiene vettu... Eneste som hjelper for meg ihvertfall.... Men jeg har ikke testet de tingene en får kjøpt på apoteket da... *hihi*
♥ DAME Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Hei Melk, lovehearts, gulrøtter. Det er det som hjelper meg
coriander Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Finnes sikkert diverse kjerringråd, men for meg- i mine to forrige svangerskap så var det kun medikamenter som fungerte. Man kan jo f.eks prøve link og slike ting, for meg fungerte ikke det. Gikk til legen og fikk resept på noe som heter Ranitidin, disse selges også reseptfritt i lavere styrke, men da må man ta så mange. Med de reseptbelagte ( skrevet ut samt anbefalt av overlege/ fødselslege) slapp jeg unna med 2 i døgnet. Gikk på disse til fødslene var overstått. I det første svangerskapet kom jeg igang veldig sent på disse, halsbrann/ sure oppstøt ble så plagsomt, at legen faktisk valgte å sette igang fødselen 10 dager før termin. Vekta mi gikk ned, og jeg hadde store problemer med å innta mat- det var jo et særtilfelle. Andre gang gikk jeg også på ranitidin ved behov i ca de 3 siste mnd- fungerte helt flott. I følge legen/ pakningsvdlegg er egentlig dette et preparat som brukes f.eks ved magesår. Jeg har fått utskrevet dette av to forskjellige leger, og har ikke noe negativt å si. Vet jo at mange her inne er imot bruk av preparater, men min subjektive mening er at barnet har det best hvis mor har det bra. Medisinen gjorde at jeg fikk tilbake både matlyst og det mer, det tærer fryktelig å gå sånn over tid hvis man plages skikkelig med sure oppstøt. Vil du ikke bruke slike preparater, bør du holde deg til et kosthold som gjør at magesyra holder seg veldig nøytral. f.eks melk og slike ting. ikke drikke kaffe, spise sterk mat osv.
mamma til 2 :) Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Melk og sånt fungerer ikke på meg. Jeg fikk anbefaling fra legen om å ta Gaviscon, og det hjelper faktisk
gutt09&spire11 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2008 Tusen takk for gode råd jenter:) Skal på kontroll idag. Kan høre med jm hva hun syns om kjerringråd vs. medikamenter. Orker ikke gå med dette de siste 7 ukene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå