TreHjerter Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Eller kansje rettere sagt romjulen?? Sitter her og planlegger mat i romjulen, svigers fra Spania kommer så jeg kommer til å kjøre med ribbemiddag julaften, og lutefisk (som jeg knapt har smakt selv engang) og pinnekjøtt må vi også ha. Men så da tro??? Gode forslag (og oppskrifter) mottas med takk.....
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Ovnsbakt laks med agurksalat, kokte poteter og rømmedressing Stekt kveite surret i rømme, agurksalat og kokte poteter Koteletter med rødkål, surkål og kokte poteter det er i hvertfall jeg vant til i romjulen Risengrynsgrøt?
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Pleier å ha stek med waldorfsalat etc en av dagene i alle fall.
Ranveig R Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Julaftan et vi ovnsbakt laks med poteter, hollandaisesaus og agurksalat, samt brokkoli. 1. juledagdag et vi svinesteik med saus, poteter og kokte grønsaker hos svigers (dvs dei andre et svinesteik, eg et ikkje kjøt så eg reknar med å få kapteinens fylte eitt eller anna). 2. juledag har vi familiebesøk med heile slekta på pappa si side (dei siste åra har vi blitt så mange at vi har brukt lærarrommet på skulen onkelen min er rektor på). Då har vi koldtbord, alle har med seg litt brød/rundstykker, røykelaks, eggerøre, kjøttpålegg, ost, waldorfsalat, annan salat og diverse kaker og dessertar.
erteposen + 4 Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 På menyen i år står: - kalkun - torsk med løk, bacon, grønnsaker og hvit saus - ovnsbakt ørret - indisk kylling og linsegryte med rajta, dipper, en vegetarisk rett, nan osv. Pappas kompis skal bo hos oss i to dager og lager mat!! - fiskeboller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå