Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Jeg skjønner ikke noe.. Hva er kort livmorhals?? Hvor kort er den rett før man er fødeklar? Hvor lang skal denne livmorhalsen være ellers? Skjønner ikke noe jeg.. Noen som kan forklare meg dette??
Shiny84 Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 ikke 100% sikker men livmor halsen er vel samme som tappen, den som skal flates ut og få full åpning før man kan trykke jeg vet ikke helt , men den blir vel kanskje kortere etterhvert som den åpner seg..
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Ja det virker jo logisk.. Men jeg har lest flere som har skrevet at de ha lang livmorhals på feks 7 cm. Jeg sjekket min i uke 21 og da fikk jeg beskjed om at jeg hadde lang livmorhals på nesten 4 cm. 7cm - 4cm = 3 cm...og det er en skikkelig diff spørr du meg!¨ Så hva er kort livmorhals? Når bør man være bekymra? Og bør man be om innvendig UL for å sjekke dette om man selv føler man har skikkelig nedtrykk??
fru furu med kongle Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg fikk sjekka lengden på min livmorhals for noen uker siden. Da var den over 5cm, og de sa at alt over 3cm var bra Vet ikke når den "skal" endre seg, men håper noen andre kan svare på det
Sirtiella & lille Amalie Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 du har en normal livmorhals:) 3-4 cm er normalt... 2,5cm kan også vær normal... men det er til vær enkelt hvilken lengde man har på livmorhalsen sin... noen har bare 2cm fra starten av og er normalt til dem... men som til meg så ble jeg målt på 3,6cm i uke 27 og 3 uker etterpå 1,9 og nå i uke 37 1,4cm... jeg har veldig kort livmorhals.. livmorhals som har blitt påvirket av kynnere og nedpress...
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Livmorhalsen blir kortere (modnes) når du nærmer deg fødsel ja... Kynnere er med på å gjøre denne jobben. Nå du er i fødsel skal livmorhalsen flates helt ut for at barnet skal bli født. Jeg vet at de som har veldig lang livmorhals har noe større sjangs for å ende i keisersnitt enn de med kortere livmorhals. Og dersom en har kort livmorhals når en ca hallveis i sv.skapet øker sjangsen for å føde prematurt.
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Tusen takk for alle svarene jenter! Jeg skal be om innvendig ultralyd i morgen, for jeg har hatt nedpress i lengre tid, og det sprenger i underlivet når jeg beveger ena mine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå