Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 får besøk tidlig imorgen, så det hadde vert greit å gjort deigen klar idag. det blir jo snakk om mange timers heving. Blir den ødelagt av det?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Ja, visst du vil ha en deig som er hevet opp til taket så nei , jeg vet ikke jeg.. har ikke peiling på deiger jeg gitt..
Itsrejk Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Kanskje det funker om du setter den i kjøleskapet i natt? Ellers er det jo fort gjort å gjøre dem ferdig i morgen også da - du trenger jo ikke forheve deigen. Men det kunne jo være interessant å høre om det funker å lage deigen, rulle ut bollene og så la dem stå til heving i kjøleskapet i natt. Hvis de ikke er ferdighevet i morgen tidlig hever de sikkert fort om du setter dem oppå komfyren når du varmer den. Tenker det er viktig å dekke deigen/bollene med plast, så du ikke får hard skorpe på dem. Tvi tvi!
Kari K. med to søte små Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 bare å lage deigen i kveld, rull bollene ut. sett de i kjøleskap. men pensle de med vann. viss ikke kan de tørke inn. da vil de ha problemer med å heve i morgen tidlig. lykke til:)
C&M&H Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Og bruk kald væske, ikke 37-40 graden slik en vanligvis gjør. Jeg bakte brød slik en gang, Kald væske, inn i kjøleskapet over natta med plast rundt, og inn i ovnen dagen etter. De var tilogmed hevet ferdig i løpet av natten, genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå