Gå til innhold

Kan jeg la deigen til 1,2,3 bollene stå over natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

får besøk tidlig imorgen, så det hadde vert greit å gjort deigen klar idag. det blir jo snakk om mange timers heving. Blir den ødelagt av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, visst du vil ha en deig som er hevet opp til taket så :D

nei , jeg vet ikke jeg.. har ikke peiling på deiger jeg gitt..

Skrevet

Kanskje det funker om du setter den i kjøleskapet i natt? Ellers er det jo fort gjort å gjøre dem ferdig i morgen også da - du trenger jo ikke forheve deigen.

Men det kunne jo være interessant å høre om det funker å lage deigen, rulle ut bollene og så la dem stå til heving i kjøleskapet i natt. Hvis de ikke er ferdighevet i morgen tidlig hever de sikkert fort om du setter dem oppå komfyren når du varmer den.

Tenker det er viktig å dekke deigen/bollene med plast, så du ikke får hard skorpe på dem.

Tvi tvi! :)

Skrevet

bare å lage deigen i kveld, rull bollene ut. sett de i kjøleskap. men pensle de med vann. viss ikke kan de tørke inn. da vil de ha problemer med å heve i morgen tidlig. lykke til:)

Skrevet

Og bruk kald væske, ikke 37-40 graden slik en vanligvis gjør. Jeg bakte brød slik en gang, Kald væske, inn i kjøleskapet over natta med plast rundt, og inn i ovnen dagen etter. De var tilogmed hevet ferdig i løpet av natten, genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...