Gå til innhold

Dere som har erfaring med små barn og astmamedisin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarte dere å gi den i begynnelsen?

Jenta vår er snaue 1,5 og er veldig astmatisk for tiden. Derfor skal hun puste inn Ventoline gjennom en sånn maske.

Problemet er bare - ikke uventet - at det vil hun ikke. Det er gøy når bamsen gjør det, men helt krise når vi prøver på henne.

Har lite lyst til å tvinge henne, ser for meg at det må være både skremmende og ødeleggende for neste gang vi prøver, men samtidig er det jo litt viktig at hun får i seg medisinen.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

La henne leke litt med den :) La hun gi deg medisin, osv :) Skal se det går bra tilslutt :o) Minsten begynte når han var 9 mnd (tror jeg) og det gikk så fint atte. Nå tar han den omtrent selv, og han er 15 mnd

Skrevet

Gutten vår var omtrent like gammel når vi begynte.

Vi satte ham i fanget og holdt ham i et godt grep mens vi talte til 10. Han merket jo fort at den hjalp slik at det ble egentlig ikke et kjempe problem. Tellinga hjalp veldig tror jeg, noe annet å tenke på, og nå har vi en to åring som ramser 1 -10 ;o)

Skrevet

Vi begynte med Ventoline og Flutide då tuppa var ganske nøyaktig 1 år. Vi må holde ho fast. Den første mnd ca skreik ho veldig, begynte å skrike berre eg henta ut medisinene frå skapet. No har vi holdt på i 1 1/2 mnd og det bedrar seg omtrent dag for dag. Ho får riste medisinen og "hjelpe" til med å sette den inn i kolben. Ho skriker framleis av og til, men mest når ho er trøtt (er jo typisk at ho skal ha medisin morgon og kveld då...). Det er no mulig å avlede ho med å synge litt eller la ho f.eks. holde mobilen min.

Reknar med at det blir lettare og lettare. Heldigvis er ho så liten at ho ikkje kjem til å huske dette i ettertid :o)

I begynnelsen måtte eg berre fortelle meg sjølv igjen og igjen at det viktigaste er at ho får i seg medisinen, sjølv om det må gjerast med tvang i begynnelsen.

Lykke til vidare.

Skrevet

Vi hadde samme problemer som dere med gutten vår da han var rundt 1 år. De første gangene måtte vi holde ham fast. Men vi viste på oss selve og på kosedyr og telte høyt til ti. Så klappet vi og hurret høyt. Han blev med på den etter noen få ganger og etter det gikk det som en drøm.

Lykke til! Det kommer å gå fint etterhvert.

Skrevet

Må nok tvinge han i starten ja, men det går fort bedre. Her legger jenta vår seg frivillig på fanget og puster dypt og godt;) Også får hun låne den til bamsen sin etterpå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...