Gjest Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Vi gikk forbi skolen eldste skal begynne på om halvannet år. Det er en ganske stor skole uten noe særlig godt omdømme. Det er en skikkelig blokk landsby som også sogner til denne skolen, og der bor det mye rart.... Jeg gruer meg så enormt til at han skal begynne der. Han er veldig avhengig av trygghet, og at han kjenner de som er rundt han. Sånn det er nå er det ingen fra bhg som skal gå på den skolen samme år, og vi kjenner ingen andre unger i nærheten her. De er jo aldri ute på lekeplasser og sånt, så det er ikke så lett å bli kjent med noen heller. Spesielt ikke når smurfen er så tilbakeholden selv. Huff, kjenner panikken bare jeg tenker tanken på første skoledag. Måtte gå fra en redd og gråtende gutt.... Sikkert mange som har det sånn, og det går nok bra. Men det er likevel en fæl tanke. Det har faktisk plaget meg siden han ble født. Har vurdert sterkt å flytte til et sted med en liten skole, men sånn det er med boligsalg nå er det jo ikke særlig aktuelt....
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Huff, forstår deg godt. Min eldste skal også begynne på skolen om 1,5 år, og da er han bare 5,5 år bursdag i desember)... Vil tro det går bra med de, men jeg må si at jeg syns det er trygt og godt at han er i barnehagen enn så lenge.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Uff, slik du beskriver det så høres en flytting ganske lurt ut... men ikke så enkelt å gjennomføre nå til dags. Vi bor midt mellom to skoler og jeg vet ikke hvilken datteren min skal begynne på neste høst. Den ene er en liten barneskole med ca 70 elever og med godt rykte. Den andre er en kombinert barne- og ungdomsskole med flere hundre elever... trenger vel ikke si hva jeg håper på? Uansett, så er det vel mest skummelt for oss voksne med skolestart. Jeg vet innerst inne at datteren min vil elske skolen, uansett hvilken. Jeg gruer meg fælt...
Tøysetipp Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Skjønner deg veldig godt også. Da skal de på en måte bli mer selvstendige og bli stillt krav til. Lille jenta mi skal begynne om halvannet år også, og jeg synes hun kan være liten en stund til. Helt uforståelig synes jeg. Skjønner redselen din. Her vi bor nå sogner hun til en skole med litt alternativt, men likevel en skole som oppnår gode resultater. Hjelper ikke for mitt vedkommende. Flytter tilbake til der jeg er oppvokst for der føler jeg det trygt og godt. Har en venninne som jobber på skolen der, samtidig så går mine fadderbarn og senere min nevø der.. Kanskje det blir litt mer trygt da.. Uff.. Nei.. Skal se det går bra se :-)
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 da hadde jeg ikke tvilt på om jeg hadde flytta engang.. Vi valgte litt bosted med tanke på skole.. og her kommer lillegutt til å gå på en av de skolene som har "best" omdømme her i byen.. Mye som skjer på boligmarkedet i løpet av 1,5 år.. bør jo ikke skje akkurat nå at dere flytter..
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Ja, vi sjekker stadig boliganonnser i det aktuelle området -og det er jo litt frem i tid. Har vurdert å flytte "hjem" til bygda med en liten grendeskole med ca 30 elever. Men nå kommer den til å bli lagt ned i 2010-2011 ca. Da skal elevene samles på en større skole....
Sweet caramel Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Hvis det betyr så mye for deg, så ville jeg flyttet var jeg deg... Du har jo 1,5 år på deg, og begynner du å lete nå, finner du nok noe som passer din lommebok, og et sted du vil føle barna er trygge på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå