Gå til innhold

Barnet truer med å ville dra hjem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd her!!!

Min samboer har en sønn på 6 år, han er her an vær helg og overnatter vær onsdag.

Problemet er, når han føler han ikke får viljen sin så truer han med at han vil til mamma og at han ALDRI vil komme igjen.

Hva er riktig respons? kjøre han hjem?

Det er tydelig at det bare er en trussel, men nå begynner det å skje så ofte at vi fortviler på hva vi skal gjøre.

Trenger noen gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, den der var ikke ny nei.

Jeg er en mor som har hovedomsorgen for mine barn, og hver gang jeg er litt strengere enn de liker så kommer "jeg vil til pappa".

Til å begynne med etter bruddet med faren deres, så ble jeg litt stressa når de sa det. Hva om de har det bedre hos faren enn hos meg, liksom.

Men har snakket med eks om det, og det er det samme hos han. Dessuten merker man jo i hvilke situasjoner det kommer - når de ikke får viljen sin. Så nå har jeg inntatt en avslappet holdning til det hele. Pleier til og med å komme med en litt fleipete kommentar til dem når de begynner med det, og da ser jeg at smilet kommer fram i munnviken deres.

Så det er helt vanlig, og dere må bare bruke ignoreringsmuskelen. Gi ihvertfall ikke etter, for da er dere solgt. Da kommer barnet for alltid til å bruke dette for å få gjennomslag for sine ønsker.

Lykke til:-)

• 4 måneder senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

"Jeg skjønner at du vil det akkurat nå. Men mamma og vi er blitt enige om at disse helgene er du hos oss. Så det blir det nok ingen forandring på, dessverre. Du får bare prøve å holde ut fram til mandag. Så gjør vi heller noe annet hyggelig mens vi venter på mandagen!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...