Gå til innhold

hvorfor døpe barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har GODE argumenter? min sønn er ikke døpt, og ikke har vi hatt navnfest heller- det synes jeg bare er bortkasta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener rent bortsett fra kristne verdier? Jeg synes det er rart å døpe barna sine hvis man ikke selv er kristen. Tradisjoner for tradisjonenes skyld forstår ikke jeg.

Skrevet

Hvis det skulle være slik at det fins en god Gud som vil ta vare på oss gjennom både liv og død, da ville jeg jamen be ham både å passe på barna våre og meg selv. Og skulle det vise seg at livet er slutt med dette, og det kommer ikke noe mer etterpå, hva har jeg å tape? Nei, jeg lar barna få høre om jesus og er glad forat de er døpte

• 3 uker senere...
Skrevet

hvis det virkelig finnes en gud som skal være så god, så tror jeg han aksepterer folk som ikke er døpt også.

jeg velger navnefest, det er en vakker seremoni hvor man hyller barnet, og ønsker barnet velkommen til verden. så får barna mine selv velge om de vil melde seg inn i statskirken senere, da føler hvertfall jeg at jeg ikke har dyttet på dem en religion, men de kan velge selv når de blir store nok til å ta et slikt standpunkt. det føles hvertfall naturlig for min del.

Skrevet

Til info står det ikke et ord om barnedåp i bibelen.Der utføres dåp i voksen alder.Gud sa også; La alle barna komme til meg.Nekter å tro at dåp er eneste inngangsbillett til himmelen...

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvis du ønsker å se bort fra tro og tradisjon så er det et par ting (som jeg synes er urettferdig, men slik er det bare) som er bedre/enklere når barnet er døpt.

1. De har krav på kirkelig begravelse når de blir over 15 år (tror de har det uansett dersom en av foreldrene er medlem av statskirken når de er under 15).

2. De kan være faddere for andre barn som døpes i kirken.

3. De kan gifte seg i kirken (jeg klarer ikke tanken på at min datter ikke skal få ha kirkelig bryllup dersom hun ønsker det) dersom de gifter seg med noen som ikke er medlem av statskirken.

4. De kan melde seg ut og inn av statskirken som de selv ønsker uten å døpe seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...