mamma til to små mirakel Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hva er egentlig forskjellen på kynnere og falske rier?
lchristin-nydelig tulle Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 det er vel det samme det vil jeg tru
Sølvi77 Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Slik jeg opplever det er kynnere ikke vonde, magen blir steinhard, men det er ikke vondt. Med førstemann merket jeg ikke at jeg hadde kynnere før JM og lege påpekte det ved undersøkelser. Nå med nr 2 kjenner jeg det godt, føles ut som om jeg har et fryktelig stramt belte over magen. Får det ofte når jeg går fort eller stresser.. Falske rier gjør vondt. Jeg har smerter i ryggen, men andre kan ha i magen evt begge plasser. Forskjellen på falske rier og ordentlige rier er at falske rier ikke gjør så vondt når du reiser deg opp.. øker smerten på derimot er det ordentlige rier på gang. Noen har mye falske rier, jeg har bare hatt et par de siste ukene.. Murring for meg er litt sammentrekninger nederst i korsryggen. Jeg får dette når jeg har mensen første dag. Blir litt sånn "rikka-løs" i korsryggen, ikke godt å sitte, ikke godt å stå, ikke godt å ligge.. Dette er for meg ikke vondt, bare litt ubehagelig. Klarer liksom ikke å sitte helt stille på stolen.. Ser at jeg ofte tar meg til korsryggen og masserer meg selv litt, det hjelper. Håper det var litt til hjelp!
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 kan rier gjør vondt nedover innsiden av beina?
Avokado Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 ja, 1smule riene kan faktisk sitte ibeina/ låra. Hadde det med nr.1. Også denne gangen. Masse murring i låra.
mamma til to små mirakel Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2008 Takk for svar. Jeg har hatt masse og sterke kynnere i et par måneder og har nå holdt meg i ro inne i tre uker grunnet at livmorhalsen var nede på 2,5 cm. I dag har jeg vært ute og handlet og i kveld har jeg hatt ekstra masse kynnere utrolig med murring (som er menslignede smerter) nedover i lårene. Ser det an i morgen også, men kjenner jeg lurer veldig på om det modnes enda mer. er 34+5 nå og i sikker sone, men lurer veldig.... På sykehuset har de sagt jeg bare må komme om jeg lurer, men vil ikke være overhysterisk heller.... En nat i sengen hjelper kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå