Gå til innhold

Redd, trenger litt trøst..:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ei ung jente som er førstegans fødende, og 14dager over termin nå.. Derfor skal jeg inn på sykehus å bli satt igang imorgen tidlig, og gruer meg veldig til dette :(( Har jo hørt om hvor mye tøffere fødslene blir når de blir satt igang.. Er det noen som har, el veit om noen som har gått så lenge gravid over 42uker oxo blitt satt igang? Har blitt strippet 2ganger, men ingenting skjer..

Og siden babyen har det bra, og jeg er ung og forholdsvis fin form har de ikke villet gjort noe før de måtte.. nå blir det altså imorgen.. Er så redd,gruer meg veldig.. ble plutselig så "virkelig" med en dato og et klokkeslett.. også hele fødselen.. huff..:'( gråter en skvett.. Gleder meg seff veldig til å møte det lille underet, men tror veien dit blir fryktelig tøff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, ikke bra at du er redd. Men vet du, dette kommer til å gå kjempefint:) Legene og jordmødrene på sykehusene er der for din skyld og vil det beste for deg og babyen din. Jeg synes du skal tenke på hvor godt det endelig skal bli at den store dagen er kommet, og at så lenge du er ung, frisk og rask vil dette gå fint!!

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ikke noen regel at igangsatte fødsler er mye hardere enn andre. Og som du sier: du er ung og sterk, og klarer nok dette kjempefint!!

 

Er selv førstegangsfødende, og gruer meg litt jeg også - og gleder meg.. alt er jo så nytt.

Men vet du, se på alle rundt oss, mange kvinner føder hver eneste dag - og de gjør det flere ganger, og det går BRA! hvis alle andre klarer det skal nok vi klare det vi også, ikke sant? :)

 

lykke til,!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag, det kommer til å gå kjempefint! :)

 

Tenk så godt dte blir å komme hjem me den lille skatten din til jul!

 

Ønsker deg og dine ei riktig fin jul & et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... er ikke noe gøy når en er redd.....

Men bare ta d rolig og slapp av, alt kommer til å gå så bra!! :)

Har hørt både-ôg historier med at d er vondere.. UANSETT så er d glemt innen RIMELIG KORT TID etter at prinsen/prinsessa er født!! :)

Du må heller prøve å tenke på hvor heldig du er som får oppleve dette med å føde barnet ditt, d miraklet du har i magen din.. d er en opplevelse jeg har fått opplevd to ganger selv, som jeg ALDRI I VERDEN villet være foruten, selv om d ER vondt å føde!! hehe..

Synes synd på mennene som aldri får oppleve hverken graviditet eller fødsel jeg... og skjønner at de kanskje blir satt litt på sidelinja,,

Nei, pust dypt og slapp av, og tenkt på at imorgen får du se nurket du har gått med i magen din alle disse månedene.. ENDELIG er tiden inne for å få se og holde og koooose med baby'en!!! :D

Mitt beste råd under fødselen: Pust!!!!! Pust rolig og dypt, og prøv å la kroppen få styre selv... ikke prøv å ta kontrollen, for kroppen klarer dette utmerket godt!!! ;)

Lykke til!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...