Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Her e det kun jeg som tar meg av jenta å allt husarbeid, han jobber 10timer dag å selvsagt slakt når han kommer hjem... jeg jobber 3faste dager i uken å stortsett vikar de andre dagene men jobber da bare 8t. Han mener jeg ikke gjør nok,,, selv om han får middag hver dag når han kommer hjem, ryddet hus å reine klær i skapet! Jeg står opp med snupp å følger henne i barnehagen 20min hver morgen å henter henne etter jobb da e det handling, rydding å middagslaging!! Men han e aldri fornøyd uansett Hvor mye krever dere av deres menn??
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Hvor mange steiner er det herfra til Hamar?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 "Krever av menne våre?" Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å i det hele tatt skrive en sånn setning jeg.... Det han ikke bidrar med av egen fri vilje vil jeg ikke ha! Heldigvis skjønner han at det å drive en familie ikke er et enmannsforetak, ellers hadde jeg aldri giftet meg og fått barn med han.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Har for lengst funnet ut at jeg ikke kan kreve en dritt. Men sa da i fra at da kan ikke han kreve en dritt heller. Vi jobbet 100 % begge to, men jeg ble sittende med alt arbeidet, og det mente han var rett. Som om han blir mer sliten enn meg. Men jeg kan jo ikke fysisk tvinge ham til å gjøre noe. Jeg bare sluttet å gjøre husarbeid selv, og da ble han dritsur og kalte meg ei lat drittkjerring. Dette forholdet tok slutt for en måneds tid siden.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Hos oss er det ham som gjør mest. Han lager mat, baker brød, handler, vakser hus, henter-leverer eldstemann på skole, trener fotballaget til eldstemann og hjelper til med minsten når han ikker er på jobb eller gjør overnevnte. Jeg har tar meg av klesvask, minstemann og økonomien i husholdningen. Grei arbeidsfordeling for oss. ;-) Nå hører det med til historien at dette var noe vi hadde diskutert før vi giftet oss. Hos oss er fellesskap et gjennomgående begrep, på alle måter, på godt og vondt. Synes du skal ta deg en prat med mannen din, gi ham en liten realitetsorientering og ønske ham velkommen til 2008!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Hadde noen av oss gått i redusert stilling hadde den tatt det meste av husarbeidet, så om du ikke liker å gjøre husarbeid hadde jeg gjort mye for å få jobbe fast fulltid:) Min mann jobber også 10 timers dager, men gjør en del av det etter barna har lagt seg slik han kan ta del i hverdagslivet hjemme. Han leverer, jeg henter og lager middag, jeg rydder opp og han legger barna.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Vi vasker i helgene, men jeg har ansvaret for all klesvask fordi jeg ikke jobber etter barna har lagt seg. Om dere har råd til det burde dere enten skaffe dere en vaskehjelp, eller så burde kanskje mannen din vurdere en annen jobb han kan kombinere med familielivet. Det er jo rart at Norge har en statsminister som har "tid" til permisjon og baker brød, men mange menn har IKKE tid til å dra lasset hjemme.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Krever? Her er det en selvfølge at man deler, og dessuten etter evne og interesse. Min er kokk, og liker å holde på og dille, elsker hagearbeid. Så da får han holde på med sånt. Jeg har ansvar for klesvask, støvtørk og gulvvask. Vi jobber ganske likt vi da, faktisk har han til nå jobbet mindre nn meg i praksis. Da er det klart at han får tid til mer husarbeid. Nå er jeg 50% sykmeldt, men det er pga bekkenproblemer, så da sier det seg selv at utstrakt husarbeid ikke er det som står først på planen. Uansett mener jeg jo at man bør dele likt på ansvar for barn, ikke fordi den ene blir mer sliten enn den andre- men fordi barna trenger samvær og oppmerksomhet fra begge foreldre!
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Her i huset jobber vi sammen, ikke mot hverandre. Det er ingen som krever noe, vi er begge voksne mennesker som har valgt å ta oss av familien vår sammen...
Dunder Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Trenger ikke kreve noe som helst, han er selvdreven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå