Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 folk har ikke mye å gjøre når dem ringer barnvernet. fikk tlf fra dem i dag for dem hadde fått en begymringsmelding på oss. vi vet ikke hva vi har gjordt. dem nevnte at gubben var deprimert og drakk alkohol i blandt. jeg vet best om gubben er deprimert enn de som har sendt begymringsmelding.. og det med alkohol er jo ingenting. man må kunne kose seg med en øl i blandt for om man har unger. grrrrr............. jeg blir oppgitt av folk. og jeg vet med meg selv at de har ingen grunn til å komme hitt. irriterer meg at folk kan være annonyme. bedre at folk kommer å sier det direkte i stedet jeg da. barna har det fint her. måtte bare få det ut.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Den mest naturlige reaksjonen å få i slike situasjoner er vel heller panikk og fortvilelse/redsel enn å gå i forsvarsposisjon slik du viser behov for her...?? Får en følelse av at den bekymringsmld ikke var så ubegrunnet, jeg...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Bedre med en bekymringsmelding for mye enn en for lite synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Du har jo ingenting å bekymre deg for hvis det er sånn som du sier. Det er da utrolig bra at man har et slikt system hvor man kan være anonym.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Når noen går til det skrittet å ringe til barnevernet med en bekymringsmelding tror jeg det er gjennomtenkt og ikke impulshandling. Og det som andre ser er ofte bare toppen av et isfjell. Viss det ikke er grunn til å være bekymret for barna dine kan du jo bare slappe av og fortsette livet ditt akkkurat som før....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 b.vernet kan lage mye slit for en jo. så selvom en ikke har noe på samvittigheten så kan b.vernet slite deg skikkelig ut. ei venninne av meg ble meldt til dem å gjett om dem kom hver gang det var typiske ting som ikke rydda prikkfritt osv.. jeg var der mange av gangene da.. hun kunne ikke leve i det hele tatt pga alt ble meldt til b.vernet av anonym. var hun på byen en gang iblant så var dem der.. alle bekymringsmeldingene var grunnløse. viste seg å være en nabo som hadde hørt henne ha fest en gang. å hun bor flere hus borte. å hun venninna mi hadde aldri sett denne dama før.. så hvem som helst kan ringe inn å si hva som passer dem.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 men det som er så rart er at vi har ikke bodd på denne plassen mer en 1 år å vi kjenner knapp nok naboene her. og jeg vet at vi ikke har noe å bekymre oss ang ungene. jeg vet at hvem som helst kan ringe. vi er en helt normal fam. jeg vet at vi ikke har noe å bekymre oss men man blir jo paff når man får en sånn tlf da.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 NN 19.16 her. hun hadde bodd der i tre mnd. hatt fest en gang.. å det gjorde at denne kjerringa måtte ringe b.vernet.. jeg var veldig mye hos venninna mi før.. så jeg vet at det ikke var noe som kunne misforstås
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ble meldt til barnevernet av barnehagen til jentungen min... De hadde funnet 29 punkt med anklager....blant annet: Jeg vasket tøyet med dobbeldose skyllemiddel barnet mitt var møkkete min toåring hadde bleie på Jeg slo og sparket barnet, men hun hadde aldri merker...eller sagt noe om det Jeg hadde vært i kontakt med barnevernet før jeg likte ikke mine barn. barnet var mye hjemme fra barnehagen barnet likte pedleder osv osv osv heldigvis gikk mitt andre barn i en annen barnehage, som jeg og jentungen min var mye å besøkte. De kjente ikke igjen noen av punktene som var meldt 6 mnd senere etter en grundig behandling hos barnevernet, med hjemmebesøk. legebesøk (for å undersøke evt.mishandling) samtaler med begge barnehagene og meg og hele min slekt og barnefarens slekt kunne barnevernet ikke finne en eneste ting som stemte i meldingen...tvert imot.(de syns jo det var rart at meldingen innehold "fakta" som sa at jeg hadde hatt kontakt med barnevernet før da dette ikke stemte) Konsekvensen for feilmeldingen for meg var store påkjenninger... men heldigvis ble saken henlagt. konsekvensen for barnehagen: ingen konsekvensen for barnet: mange legeundersøkelser (til og med gu) samtaler hos fagfolk, en mor som måtte være med på mange møter(alstå ble jeg fraværende i den tiden) Heldigvis var barnevernet fantastiske med meg og min familie og jeg vil takke de for måten de behandlet oss på!!!! Det må jo sies at bv forsto at jeg var "uskyldig" siden barnehagen til mitt andre barn også ble hørt.. Det er selvsagt folk som melder når det ikke burde meldt men det er også mange som ikke melder når de bør. Hvis alt er ok hjemme hos deg trenger du ikke å bekymre deg... Jeg vet av erfaring at når saken er henlagt er det ingen kontakt med barnevernet i det hele tatt... så da kan du bare ta det med ro....dersom det ikke er ok hjemme hos deg er det en velsignelse for barnet at noen sa ifra. Uansett er det en påkjenning. lykke til.
Miss Misantrop Skrevet 17. desember 2008 #11 Skrevet 17. desember 2008 Det er nok av mennesker i denne verden som bare vil sin neste vondt. Det er også nok av misunderlige folk, engstlige folk og mennesker som er syke på sinnet. Noen mennesker tror de alltid vet best og er overbevist om at barnet ditt lider bare fordi du ikke behandler barnet ditt akkurat slik de ville valgt å behandle barnet sitt. Stort sett er barneverne klar over at slike naboer, kollegaer og familiemedlemmer finnes. De tar høyde for dette. Jeg mener at folk burde kunne stå for det de mener. Anonyme anmeldelser er ikke lov og det burde ikke anonyme meldinger til bv heller ha vært. Det å forsvare seg når noen har gjort en urett er da en VELDIG naturlig situasjon. Svært få sitter kun å tar i mot mens andre begår urett mot dem. Lykke til HI.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 Hei anonym 22.02! Høres helt utrolig ut den historien din (Jeg tror på deg altså...det er bare utrolig at slikt kan skje) Lurer bare på et par ting... Hva tror du fikk barnehagen til å melde dere til barnevernet? Mener du i ettertid fremdeles at ingen av punktene dere ble meldt på stemte? Jeg spør ikke for å være frekk altså! Håper du vil svare:O)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #13 Skrevet 17. desember 2008 Huff jeg vet ikke hva jeg skal si enn lykketil. *klem* Og til dere som mener noe annet. Kjenner ei som ringte barnevernet på en x-venninne av ren forbannelse.Uten grunnlag. Noe hun innrømte ovenfor meg bla.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #14 Skrevet 17. desember 2008 men det som er litt rart er at dem fikk meldingen i går, ringte i dag og skal ha møte til fredag. det gikk veldig fort. jeg og mannen min vi vet at vi ikke har gjordt noe galt ovenfor ungene våres. vi gjøre masse fint for dem. men det må gå ann å ta en øl eller to innimellom uten at folk skal bekymre seg. det er ikke en som har sendt meld det skal vist hvere flere som har skrevet under samme brevet. og det og som er rart vi kjenner bare noen få her vi bor for vi flytta hitt for 1 år siden. i følge brevet så skal vist gubben ha problemer med alkoholen. men da sier jeg at de som har sendt brevet kjenner gubben bedre en meg da. jeg og han har vært sammen i 7 år og jeg vet at han ikke har problemer med alkoholen. men det går bra det vet jeg. dem sa det i tlf i dag at det gjaldt gubben og alkoholen så. men hadde vært moro å vist hvem som hadde sendt det brevet. men jeg skal passe meg for hva jeg sier til folk herretter.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #15 Skrevet 17. desember 2008 Du må alltid passe på hva du sier til nabokjerringa. Dette burde da ikke være noe nytt?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #16 Skrevet 17. desember 2008 Du må for gudsskyld ikke kaste ild på bålet med å gi ut informasjon de ikke allerede har. Forhold dere som spørsmålstegn til fremstilling, ikke godta noen form for vidre oppfølging. Forlang å få ut navnene på vedkommende som har angitt dere. (Du vil få det om det blir rettsak) Også et lite hjertesukk. Kunne du være så snill å slutte å skrive på dialekt. Det er så vanskelig å lese.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #17 Skrevet 17. desember 2008 Ikke alltid det er så veldig gjennomtenkt skal jeg si deg. Folk ringer barnevernet for ingenting. Og de kan faktisk ødelegge familier nesten med det der. Det er en påkjenning uten like å få den tlf og vente på å få komme dit og få vite hva som har blitt sagt. Grusom følelse er det. Og i vårt tilfelle ble saken henlagt mens vi var der til samtale. Tenk all den tiden barnevernet kunne brukt på barn som virkelig trenger det, i stedet for å bruke all tiden på svadabekymringsmeldinger. Og er enig med HI her, man må kunne leve i tillegg til å ha barn. Og man må kunne få uttrykke at man blir sliten innimellom uten at noen ringer bv. Til HI. Slapp av og puuust, er det ikke noe å bekymre seg for, så går dette som smurt det. Bare fortell hvordan saken ligger an, fortell det som det er, så ordner det seg. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #18 Skrevet 17. desember 2008 2202, Syntes det var så ille å høre at dattern din måtte gjennom Gu på grunn av dette. For et lite barn kan dette av og til føles som et overgrep. Forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #19 Skrevet 17. desember 2008 hun skriver ikke på dialekt, hun skriver bare feil! Om mannen din hadde bare tatt seg et par øl avogtil hadde det nok ikke blitt sendt en bekymringsmelding til barnevernet! Han har vel da antakelig luktet alkohol eller vært synlig beruset på dagtil ute blant folk kanskje også sammen med barna! er du sikker på at han ikke drikker ofte? det er som oftes de som er nermest som er mest blinde... jeg hadde nå heller følt fortvilelse over en sånn melding mens du virker mest opphengt i hvem som har "tysta" på deg! Det er de vidunderlige barna dine som er viktigst... er det ikke??? til anonym 23:30. jeg vil nå heller si at det å være ærlig og samarbeidsvillig med barnevernet er det som gagner en mest! Ellers kan en virkelig begynne å lure på hva en har å skjule...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #20 Skrevet 17. desember 2008 det er bare så vondt å få sånn tlf. men vi kommer oss igjennom dette. vi vet at vi ikke har gjordt noe galt ovenfor ungene. de får mat og klær og mye kjærlighet. så hvis ikke folk rundt her tåler at gubben tar en til to øl så er det faktisk dem som har problemer med det og ikke vi.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #21 Skrevet 17. desember 2008 min mann er pliktoppfølgene når det gjelder ungene. kjører dem på trening, følger opp lekser og ikke minst så passer han på jobben sin. jeg vet med sikkerhet at han ikke drikker så jeg ikke ser det.om han tar en øl på dagtid på en lørdag gjør da ingenting.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #22 Skrevet 17. desember 2008 Hvordan kan du "vite" at ikke noen kan melde en til bv hvis det ikke er grunn.? Og bare så du er klar over det, så reagerer alle forskjellige når de blir engstelige for noe. I mitt tilfelle kom de som hadde meldt meg , mine "såkalte veninner" på besøk for å si hva de hadde gjort, og for å fortelle meg at de gjorde det for "min del" Jeg kastet de ut og ba de dra rett til helvette, for slike "venner" trenger jeg ikke. Og jeg har ikke sett de siden, så man blir sint ja, når det er grunnløst. Og dette sa jeg og til bv på samtale. De forsto meg godt, Så ikke sitt der på din høye hest og "tro" du vet... Ps. Jeg er ikke HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #23 Skrevet 17. desember 2008 om han så har lukta alkohol en eller gang så ganger det da ikke ungene. han har aldri vært full blandt ungene.
Miss Misantrop Skrevet 17. desember 2008 #24 Skrevet 17. desember 2008 Selvfølgelig er det ok å drikke på dagtid. Kanskje unorskt. Syntes kanskje det lukter litt svidd,,, men det er nå bare jeg. Du bør til bunns i hvem som har gitt meldingen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #25 Skrevet 18. desember 2008 miss misantrop. jeg tror at dem som har sendt inn den meld til barnevernet kan ha missforstått litt. for i sommer så mala vi huset og snekra litt og da tok gubben seg noen øl, og det er det mange som gjør når man driver ute. men jeg vet at dette kommer til å gå bra, for jeg vet med meg selv at vi ikke har gjordt noe galt ovenfor ungene så. for det første så drikker ikke jeg. hadde mannen mitt hatt problemer med drikkingen så hadde jeg aldri gifta meg med han eller fått unger. så når jeg snakke med hu fra barnevernet på tlf i går så virka det som gubben hadde problemer med alkoholen noe som jeg vet at han ikke har. så jeg blir så frusterert når man får sånne meldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå