Gå til innhold

Nå må alle sammen se hit og hjelpe meg litt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har hatt oppkast siden lørdag. I går hadde han hard mage, da var det blod i urinen. I dag har han løs mage, kaster opp og det er blod i bleia som ser ut kommer fra tissen.

Har vert til HS, lege og legevakt, alle sier det samme: få i han mye å drikke. Jeg gir han mye å drikke, men det gir seg ikke.

Hva er det som er gale? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, alle sier bare det samme: gi han mye å drikka. DET FUNGERER JO IKKE!!!

Noen som har peiling?

Gutten er 6,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synlig blod i urinen er grunn til innleggelse i sykehus for slike små, så jeg har vanskelig for å tro at både legevakt, Hs og fastlege ignorerer et så alvorlig symtom... Har de tatt blodprøver av gutten din?

Skrevet

Dra til legevakta så han får intravenøs næring.

Skrevet

Nei, de harikke tatt noe prøver i det hele tatt. Ingenting er blitt gjort. Snakket med legevakte for 2 min siden. Fikk det samme svaret nå. Gi ham nok å drikke.

Jeg er helt desperat nå! Hva kan jeg gjøre?

Gutten er jo i fin form, blid og glad, men blod i urinen...HALLO?

HI

Skrevet

Nå sitter jeg her å skal prøve å gi ham mat. Vil han ha? Neida, bare ligger og suger å koser seg uten å svelge ned.

hi

Skrevet

Med små barn er alltid allmentilstanden viktig, så jeg synes at du skal dra rett til legevakten slik at de får sett på gutten, selv om han virker litt pigg. Det er ikke lang vei fra dehydrering til hjertestans hos små barn, så jeg synes det blir for stor risiko å se det an uten at det blir tatt blodprøver.

Skrevet

Er det blod i urinen eller er den veldig mørk (pga degydrering)?

Dra til legevakten og ikke spør folk som ikke kan se eller vurdere gutten ordentlig!

Skrevet

Urinen er mørk og det er blod i den.

hi

Skrevet

Men i all verden.. er det ikke et sykehus i nærheten du kan dra til da? Krev at de sjekker han!

Skrevet

Hvis du er så redd for ungen din, hvorfor har du da ikke dratt til en privatklinikk som Volvat? Det har jo vært to hverdager siden lørdag... Ellers så går det jo omgangssyke da, så de har vel kanskje konkludert med at det er det.. Hvis han ligger og koser seg med puppen som du sier så er han vel i relativt grei form. Hadde han vært skikkelig dårlig vil jeg tro at han hadde neektet å ta puppen eller ikke orket å suge..

Skrevet

Han får flaske. Suger ikke skikkelig, men ligger og kosesuger uten å svelge ned.

Ikke er det noe privatklinikk her vi bor heller, så det er litt vanskelig.

hi

Skrevet

trapp opp hos legevakta og sitt der til de sjekker babyen din skikkelig! Ta med deg mannen eller en venn slik at de kan hjelpe deg med snakkinga mens dere er inne. Man blir som regel satt ut av slike tilbakemeldinger og da er det godt å ha noen som kan ta ordet for deg. Dette høres skummelt ut for meg, men jeg har ingen medisinsk bakgrunn, så jeg kan ikke si deg hva som feiler gutten din. Men som en annen her over sa, dehydrering er FARLIG for de små! Sett deg på legen hvis han ikke vil si annet en "gi ham noe å drikke" og ike flytt deg før han blir enig om å sjekke ham grundig!

Skrevet

Støtter siste innlegg her. Putt babyen i en bil og kjør på legevakta. Bli der til babyen er skikkelig undersøkt! De bør for eksempel så absolutt ta urinprøve av ham. Har du slike urinprøveposer liggende? I så fall kan du jo ta på ham en sånn før dere drar. Ellers må de i hvert fall sjekke bleien hans, og få tatt en urinprøve når dere er der.

Ikke vent lenger - dra nå. Lykke til!

Skrevet

Du må ihvertfall ikke sitte og "lure" på om du skal dra!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...