trolly Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hvilke holdninger har dere til passiv røyking? Hvordan hadde dere reagert hvis et nært familiemedlem tenner en røyk opp i ansiktet ditt selv om dette er utendørs? Selv synes jeg det er uhøflig, særlig når det er er noen du kjenner svært godt. Det er ikke alltid det passer seg for den gravide å diskret ta noen skritt unna. Arrg...blir så irritert. Selv dynes jeg dette er en prinsippsak. Og jeg er veldig besvisst på å ikke være hysterisk. Kan jo ikke unngå passiv røyking for alt i verden, eksos m.m. Men folk kan jo tenke seg litt om når de vet du er er gravid. Vil gjerne høre deres meninger om dette.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Så lenge det er utendørs hadde jeg ikke brydd meg. For å si det slik har jeg aldri opplevd verken som gravid eller ikke at det har vært umulig for meg å ta et par skritt tilbake om noe plager meg. Er det hjemme hos andre vet jeg at jeg drar dit på "egen risiko". Dvs at jeg blir glad om de går ut for å røyke, men er forberedt på at de vil tenne røyken inne som vanlig. Er det hjemme hos meg tar jeg det som en selvfølge at røykende gjester går ut, uansett om jeg er gravid eller ei, da vi alltid har et røykfritt hjem. Forventer ikke at folk av seg selv skal gjøre ting annerledes bare fordi jeg er gravid. Tar forhåndsregler på hvor jeg drar hen, og de jeg kjenner kan jeg spørre om å flytte seg / gå ut om det skulle bli plagsomt. Tenker også at for barnets del så er passiv røyking farlig dersom f.eks far røyker inne i det hjemmet han deler med mor. Men om mors venninne tar en røyk på bussholdeplassen utgjør det så små mengder at det nok ikke er skadelig i det heletatt. Så jeg passer på meg og småen, også får andre passe sine egne saker. Det går an å flytte på seg og det går an å si ifra.
hit og dit Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Eg prøver å unngå passiv røyking, men ser på det som mitt ansvar ikkje andre sitt. Det er svært sjelden eg er i ein situasjon der eg ikkje kan flytte meg for røykenosen ute. Feira nyttår heime hos nokon som røyka sist eg var gravid. Da laga vertinna regler om at ingen skulle røyke samtidig fordi eg var der. Skulle det først vera regler så var det betre at alle røyka ein gang i timen, enn at eksponeringa var kontinuerlig. Menneh eg gjekk heller tidlig heim enn å krangle på det.
trolly Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er vel litt ekstra nærtagen siden vedkommede blir snurt når hun må gå ut å røyke i MITT hus.. Føler hun tenker at' herregud så hysterisk hun er da' HI
hit og dit Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Å ikkje tillate røyking inne må no vera fullstendig ok, gravid eller ikkje. Ingen får nokon gong røyke i mitt hus. Basta
Shiny84 Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 det er jo du som bestemmer i ditt hus!! og særlig hvis en er gravid eller har barn, så skjønner folk jo at man ikke røyker inne!! hvis ikke er de jo helt teite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå