Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har gjort dette?

Eneste grunnen til at jeg gruer meg til fødselen, er at jeg må vise fram disse små klumpene til folk.. Uffa..

Både jordmor og lege har fortalt meg at det ikke smitter over på ungen under fødsel, så jeg håper jo dette stemmer, i og med at det ikke er noe jeg kan gjøre for å få de vekk nå som ejg er gravid. De dukka opp med engang jeg ble gravid forresten.. er vel hormonene som gjør det:S

men ja, er det noen sm har født med kjønnsvorter her inne? Reagerer jordmor og sykepleiere på dette?

Uff, jeg gruuuer meg:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du kunne ikke forklart meg hvordan de ser ut? Lurer på om det kanskje er det jeg har å.. hmm..

Skrevet

Hei :) Jeg har ikke noen erfaring med kjønnsvorter - men jeg føler meg veldig, veldig sikker på at ingen som skal være involverte i en fødsel bryr seg det døyt om disse vortene. De har fokus først og fremst på det lille barnet og dets helse - dernest på deg som mor og din helse. Om det er noen vorter der nede er det ingen som fokuserer på det. Og husk - de har vært med på mange fødsler tidligere, og sikkert sett plenty kjønnsvorter og masse annet "rart". ;) Lykke til med fødselen! :)

Skrevet

Til Liten gutt i magen min:

Først og fremst, hei!:)

Mine ser ut som små hudfolder bare, ikke store, og de ser ikke særlig ut som blomkålhoder, som veldig mange beskriver de som.

Har en som har blitt ganske stor, som "henger" litt og det er denne som plager meg mest egentlig. Har hatt lyst å ta saksa fatt og klippe, men jeg føler på meg at det kanskje kan være litt smertefullt, hehe..;)

Har ikke veldig mange, men de jeg har er liksom nok ;) Og særlig denne ene som henger.. Urk.. :S Føler det er så kvalmt å prate om, men igjen, jeg vet jo at dette er veldig normalt og at veldig mange gravide får dette, ikke selve smitten, men at de faktisk viser seg. Veldig mange (meg selv inkludert) har dette viruset i seg uten å vite om det, rett og slett fordi de ikke alltid kommer ut.. :)

Men igjen, selvom det er normalt, så føler jeg meg ekkel og gruuuuer meg til å vise det fram.. :S

Skrevet

Det er noe tull at ikke de kan fjernes :) Men det er selvfølgelig et valg man selv må bestemme om man vil ta eller ikke.

Ta en ny prat med legen din om du ønsker dem borte innen fødsel.

Kryobehandling

Ved kryobehandling påføres kondylomerne (kønsvorterne) flydende nitrogen (ligesom behandling af fodvorter). Behandlingen foretages i ca. 10 sekunder og anvendes hyppigst ved få kønsvorter, da behandlingen er forbundet med et moderat ubehag. Kryobehandlingen kan anvendes under graviditet. Kryobehandlingen synes at være mere effektiv end trikloreddikesyre. Behandlingen kan anvendes under graviditet.

Skrevet

Man kan ikke behandle med syre under graviditet, men er sikkert riktig at kryobehandling går an. Kan tenke meg at grunnen til at det ikke gjøres eller ikke alltid anbefales er fordi de ofte forsvinner av seg selv etter fødsel. Som nevnt i andre innlegg, de kommer ofte pga graviditetshormonene, og dermed forsvinner de igjen når disse hormonene er ute av kroppen.

Leste i et gravid blad at jordmødre har sett sånn tusen ganger før og ikke bryr seg det døyt!

Lykke til!

Skrevet

Når de ikke engang bryr seg med at du kan bæsje på deg så tror jeg neppe utseendet på utstyret ditt har noe som helst å si. Det er nok bare du selv som vil føle deg ille berørt i så fall. De har nok sett alt fra de 'peneste musa' til de mest deformerte... De har jo bl.a hjulpet omskårte kvinner så vel som ikke omskårte kvinner. Så kjønnsvorter, kviser, sopp, og annen dævelskap er sikkert ikke noe problem.

Skrevet

jeg hadde kjønnsvorter under sist fødsel..og hadde skrevet det selv i mitt fødebrev og spurt om det var noe problem. Var ingen som verken spurte eller kommenterte de,så tenkte ikke noe over de selv heller.

Jeg var hos gyn noen mnd etter fødseln og fikk fjerna den største fordi det var kun den som plaga meg. Da sa gyn at det var egentlig ikke noe vits i å fjerne dem med mindre de var plagsome eller vonde,fordi de gikk bort av seg selv etter en tid.. Men de kan altså komme igjen etter en stund også..man er aldri 100% kvitt dem..

Skrevet

Tror jeg overhodet ikke du skal tenke på engang!

Nå har ikke jeg kjønnsvorter, men tenker at jordmødre jobber med underlivet til kvinner hver dag, dette er helt naturlig for dem. Om det er hemorider, at du bæsjer på deg, har vorter eller noe annet, er bare en del av jobben deres. Antagelig vil det ikke bli nevnt engang..

Skrevet

Hvordan får man kjønsvorter?? Er det smittsomt?

Skrevet

d er smittsomt, et virus.. smitter ved sex osv. bryter ikke ut på alle, men kan ligge latent lenge, og bryte ut når immunforsvaret ditt får en knekk, som ved kraftih influense (f.eks), stress osv.......

har hatt selv, men ikke under fødsel. brant dem bort på sykehuset for flere år siden... hadde mye da. usj :( grett å bli kvitt dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...