Gå til innhold

noen med peiling ?

MammatilMarcusoglillespiren<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sånn grusom hodepine...noen som vet hvor mye paracet man kan ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har også vært plaget med mye hodepine, og fikk beskjed om å ta vanlig (2stk) paracet, men alikevell ikke over lang tid selvfølgelig. Fant selv ut at varme var beste måte for meg å "kurrere" dette på, så en god lang og varm dusj er virkelig å anbefale.

mvh

Skrevet

jeg snakket med legen om dette i dag faktisk, og fikk beskjed om at man skal IKKE ta mer enn 500 gram

Skrevet

500 gram paracet..det var mye...neida ...erta berta

Skrevet

jeg har fått beskjed å ta vanlig dose som det står på pakken av min lege og jordmor...sjekket med begge bare for å hør om de har forskjellige meninger om d

Skrevet

Det hjelper ikke med bare en tablett...så jeg ringte legevakta og de sa jeg kunne at vanlig dosering..2 stk 3 gangr daglig men ikke over lang tid.Funnetut at hodepinen kommer av kvalmestillende jeg nylig har fått av legen,..jeg vet ikke hva som er værst jeg,...ekstremt migrene lignende hodepine eller konstant oppkast.

Skrevet

Hei!

Hvis du får hodepine som følge av kvalmestillende bør du ta kontakt med legen din å si i fra om dette. Slike bivirkninger er viktig å få registrert. Mulig du også kan få resept på noen andre kvalmestillende som hjelper på kvalmen uten å gi hodepine.

Husk og drikk masse. Det er lett å bli dehydrert når man er kvalm og kaster opp. Det er også viktig å drikke godt når du tar medisiner.

Håper du blir bedre snart!

Skrevet

Hei,ja jeg har snakket med legen om dette,og det kommer av kvalmestillende,og jeg har prøvd mange forskjellige og dette er den eneste jeg kan ta som faktisk funker...får ikke hodepine hver dag men sånn nå og da..men jeg synes det er bedre enn å kaste opp konstant..så dette var også legen min enig i...og hodepinen kunne ikke være svangerskapsforgiftning heller fordi jeg hadde ikke høyt blodtrykk...så jeg kunne visst ta to paracet tre ganger daglig..med tre-fire timer mellomrom hvis det ikke forsvant..noen soim synes dette høres sykt mye ut`? det er snakk om 500mg paracetamol.

Skrevet

det virker som om at det er forskjellige leger med forskjellige meninger om paracet da....menneh...min lege er nyutdanna ...og veldig ung og er oppdatert...så jeg stoler faktisk på ham...og jeg kunne faktisk ta 2X paracet om gangen...500mg..og det var ikke farlig sa han...så at man ikke kan ta mer enn 500 mg det er jeg ikke hetl enig i...vet man kan ta mer..det fikk jeg og beskjed om på legevakta..men problemet er at det er ikke alltid dette gir seg hos meg etter to stk..at jeg må ta flere ganger om dagen...det var det som gjorde meg usikker...synes 6 stk var litt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...