Gå til innhold

de fant ikke noe under obduksjonen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

men de testet heller nesten ingenting, viste det seg.

så nå står vi litt sånn tomme igjen.

urnen til vår lille dødfødte ble satt ned i minnelund i går, og jeg har fått beskjed om at slimhinnene mine er fine igjen. men legen som tidligere sa at en bør vente en mens før en prøver igjen, sa nå to-tre mens.

hvorfor det, når det ikke er noe galt med meg?

Jeg venter og venter på mensen, men nå 6,5 uker etter fødselen, (MA i 2.trimester) så har jeg ikke sett noe som helst til den menstruasjonen.

De positive testene var forresten bare rester av hcg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg! Det hørtes ut som om du har det skikkelig kjipt om dagen. Ønsker deg all lykke du kan få fremover:) Håper det klaffer for dere snart!

Skrevet

Hadde en ma i slutten av oktober og har ikke fått svar på obduksjon enda... Dvs. de tok alle prøvene de trengte så vår lille engel ligger sammen med sin bestefar. Men vi har fått vite svar på noen bakterieprøver, de fant enterokokker og streptokokker men de stammet ikke fra meg (leverte urinprøve) så da er det nok kontaminasjon fra sykehuset...

Jeg har i allefall hatt en mens og er snart på syklusdag 14 (og kan nå begynne å vente på el). Men at du ikke har fått igjen mensen enda er ikke uvanlig. Det kan ta sin tid! Først når hcg er ute av kroppen kan kroppen begynne å forberede el og det tar jo et par uker.

Men det er ikke nødvendig å vente så utrolig lenge. De sier en mens så slimhinnene skal få bygge seg opp igjen, men skulle du bli gravid før så går nok det bra også. Krysser fingrene for deg! Og håper på snarlig el for meg også...

Skrevet

Hei!

En venninne av meg mistet babyen sin noen uker senere i svangerskapet enn deg. (Nå er hun forresten gravid igjen og skal føde om et par måneder!) Hun fikk heller ikke noe definitivt svar på hvorfor dette skjedde. Det var ikke noe galt med barnet, så en teori var at det hele skyldtes en eller annen infeksjon. Jeg vet ikke hvor mye man egentlig vet om disse tingene og, som du sier, kan man få et inntrykk av at de ikke undersøker babyen så veldig grundig heller. Kanskje de ikke vet hva de skal lete etter? Det må føles frustrerende for dere, for det hadde nok vært lettere å forstå det hele hvis man visste hvorfor det skjedde.

Det tar tydeligvis lang tid før all hcgen er ute av kroppen! Du kan jo ta noen tester av og til og følge med på når hcgen er borte. Da vil forhåpentligvis EL komme en liten stund etter det og dere kan prøve å lage barn igjen. Som jeg har skrevet til deg tidligere, synes jeg dere skal kjøre på hvis det er det dere vil. Spesielt nå når slimhinnene ser ok ut og legen ikke har noen klar grunn for å anbefale at dere venter.

Så får vi håpe at kroppen kommer i gang igjen ganske snart. Sorg blandet med utålmodighet og frustrasjon er ikke en god kombinasjon!

Skrevet

Hei! Ville bare si at jeg føler med deg..

Jeg har nettopp født ei dødfødt lita jente..

Vi blir innkalt til samtale på sykehuset i januar for å gå gjennom prøvene som ble tatt o.l. Da vil de også gi info om hva som skjer dersom jeg blir gravid på nytt.

Alt jeg tenker på er å bli gravid på nytt! Ønsker meg så inderlig et lite barn og sorgen over det vi mistet er så stor.

Jordmoren på sykehuset sa at vi ikke kunne ha ubeskyttet sex på 6 uker og at det jeg måtte ha en mens før vi kunne begynne å prøve. Så vi starter prøvingen etter at jeg har hatt en mens. Håper bare den kommer fort!

Ønsker deg masse lykke til og håper vi begge snart er over på 1. trim.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...