RødRev Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Småtten nærmer seg året, og vi skal snart ta fatt på innføring av kumelk. Men trenger litt råd og tips fra dere med erfaring.. Lurer på hvordan man går frem? Gradvis..? Og hvilken type kumelk? Lett eller hel? Er det vanlig med magevondt, og i så fall: hvordan kan jeg unngå det? Han får nå pupp morgen og kveld, ellers drikker han kun vann. Tenker dere at han burde få litt MME i påvente av "skikkelig" melk, for å få nok kalsium? For det er ikke så mye trøkk i maskineriet mitt nå, for å si det sånn.. Jepp, tror det var det. Mange spørsmål, men sånn må det bli når man er helt grønn.
Plutselig_gravid Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Jeg tok det litt gradvis. Varmet den i begynnelsen og ga han ikke full dose med en gang. Etter en uke eller to drakk han kald kumelk fra kopp til måltidene. Gikk veldig fint. Ellers ville jeg introdusert kumelken på formiddagen eller middagen. Noen kan reagere med vondt i magen. Det er ikke farlig, men litt kjipt for både han og dere og få kvelden/natten ødelagt. Husker forresten at da jeg gikk på diett og måtte unngå alt av kumelk, både mat og drikke, noen mnd så fikk jeg kjempe vondt i magen og veeldig løs avføring den første uken når jeg begynte med melkeprodukter igjen.. Kroppen var rett og slett ikke vant til kumelk lenger. Det kan jo skje med disse små også, men magen blir fort vande igjen. Og dessuten har de jo fått i seg kumelksbaserte matprodukter en stund allerede.
RødRev Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2008 Dytter litt, i tilfelle noen flere har erfaringer å dele..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå