Gå til innhold

ang svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns folk rundt meg får det jeg nå og blir litt re faktisk. har ligget med feber i to dager,bedre i dag,men har faktisk problemer med å se... akkurat som at jeg har holdt for øyet i lang tid...blir dosent.og hodeverk..press innenifra. ikke pine, men presser litt. blir jo redd da.. ringte føden men dem ba meg kontakte legen. hun har selvfølgelig stengt. skal ta blodprøven på lab. i morra. kan jeg be dem ta blodtrykket? har ligget ganske lavt hele veien..men er svimmel ol. vanskelig å bli klok på dette når jeg har vært syk å da. hadde tette kynnere i går med 3,6 og 10 min mellom i ett par timer..men det kan jo mest sannsynlig komme av feberen..

vet ikke hva jeg skal gjøre eller tenke for den sags skyld

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt at man har feber ved svangerskapsforgiftining, men at to av følgende tre symptomer må være oppfylte:

1: Høyt blodtrykk

2: Vann i kroppen

3: Protein i urin.

Jeg har også synsforstyrrelser innimellom, men det kommer som regel i sammenheng med hodepine. Nå har jeg bihulebetennelse også og det kjennes ut som hodet sprenges innenfra bare jeg rører på det.

Ta med deg en urinprøve i morgen, så sjekker de den også. Ville spurt om de kunne ta blodtrykket også ja.

Skrevet

Er det ikke normalt urinprøve som bliver tatt i forbindelse med svangerskapsforgiftning ?? :)

Jeg har haft +1 på eggvite i nogle uker nå og får urinprøve tatt 1 gang i uken + blodtryk, men fått fortalt av legen/JM der ikke er stor fare for jeg har haft så lavt blodtryk gjennem hele svangerskapet. Ligger ca 110/50 hele veien.

Synes du skal få sjekket opp om der er noe på gang ang svangerskapsforgiftning, men det kommer vel i reglen over noe tid ikke bare sådan på en gang. Sjekk dit eget blodtryk om du er veldig uroelig, så lenge det ligger unna 140 skal der ikke være stor fare for forgiftning, og så "plejer" man å få mye vann i kroppen.

Håper du blir frisk igjen fort

Skrevet

Jordmor fortalte meg i dag et det er undertrykket de ser på, overtrykket er de ikke bekymret for, så lenge det ikke stiger veldig høyt.

Skrevet

Jeg har selv vært inne til sjekk i helgen.

Hadde blodtrykk på 139/89 og proteiner, leukocytter og blod i urinen, har også fått en del vann i kroppen.

Har fått ekstra sjekk og oppfølging og ting har heldigvis roet seg.

Men har fått beskjed om å ta det myyyye med ro, slappe av og kontakte lege eller føden ved den minste endring.

Feber har ikke noe med svangerskapsforgiftning å gjøre.

og det er undertrykket de måler ikke pulsen.

Pulsen har ikke noe å si for resultatet, men mener på å ha hørt at undertrykket skal være under 90.

Skrevet

nei, trur ikke feberen har med det å gjøre, har følt meg influensa syk, men nå når jeg har følt meg bedre har ikke ting vært normalt.som synsforst. ol.

får ta med urinprøve i morra. blir jo redd når det skjer med venner og bekjente rundt deg.. man tenker jo ekstra over ting, og denne gangen så har jeg hatt litt angst for at det skal skje noe med jenta vår i magen. har ikke hatt det sånn tidligere.

men tuuusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...