Gå til innhold

Dere med termin rundt jul/nyttår:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at mennene drikker i disse juletider? Det er jo tradisjon å ta seg en akevitt og øl til julemiddagen, men hva hvis fødselen skulle starte? Jeg vil ikke ha med meg en mann inn på fødestua som stinker alkohol, og hvem skal da kjøre meg dit hvis han har drukket?? Greit det er jul bare en gang i året, men hvor mange ganger i løpet av et liv blir man foreldre, og må ofre dette akkurat i jula? Synes prioriteten bør ligge hos babyen, i tilfelle han skulle velge og komme litt før tida.(termin 1. jan.) Øl og vin å sånn kan drikkes neste jul:)

Hva synes dere er greit og ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir jeg alenemor, og har ingen pappa som skal være med. Hadde jeg hatt det, skulle han ikke fått lov til å drikke alkohol, nei.

Nå skal jeg ha med meg min søster. Det gikk plutselig opp for henne at hun ikke kan drikke og feste som vanlig i jula. Hun ble litt stille, da. Jeg sa da til henne at siden hun bad så pent om å få være med på fødselen, så fikk hun bare akseptere at hun ikke kan drikke i jula.

Skrevet

Jeg har termin 23.12, og for min mann er det uaktuelt å drikke nå. Ikke fordi jeg har sagtd et til ham, men fordi han er en oppgående mann som skjønner at han må være kjørbar ;)

Skrevet

misunnelig på de som har en mann som skjønner det heelt av seg selv.. her må jeg nok si nei, men han aksepterer det:)

jeg syns ikke det er ok at de drikker, som du sier - neste jul!

Nå bor jeg på en øy, så når siste ferge er gått hjelper det ikke å være kjørbar.. hehe. Da blir det ambulansebåt, så da tillates et par øl.. men vil ikke ha med en brisen mann, så det får stoppe der.

Vi har da klart oss uten alkohol i 9 mnd, og det går nok enda en stund til den første festen vår! skulle BARE mangle at ikke de skal avstå fra julerusen!!

Skrevet

jeg har termin 22.12 og min samboer har heldigvis skjønt at han ikke kan drikke noe visst babyen ikke er kommet til julaften!:)

eller nyttårsaften visst han kommer så sent..

men han tar det fint og har ikke noe imot å holde seg edru heldigvis!:D

Skrevet

Er da veldig forskjell på å ta seg en akevitt eller en øl til julemiddagen og det og stinke alkohol....?!!! Syns mange blir litt navlebeskuende her- men by all means:) Greit at man ikke raver rundt på fylla hver dag, men er da forskjell på det og en juleøl til maten.... (Selvfølgelig ikke om en bor slik til at en må kjøre i flere timer for å komme til sykehuset.)

Skrevet

Jeg tror ikke samboeren min har nerver til å drikke nå som det nærmer seg :) tror nesten han gruer seg mer enn meg til fødselen. Hehe. men han skal ikke kjøre, siden vi ikke har bil. Hadde vi hatt det hadde jeg forventet at han ikke skulle drikke noe nå i julen. Vi skal være hos mine foreldre i julen, som bor ca 45 min fra sykehuset, og en av de kommer til å være kjørbare til enhver tid om det skulle skje noe. Og det er noe de har funnet ut av på eget initiativ. Jeg behøvde ikke nevne det engang.. Men syns ikke alkohol er så viktig, og sambo er ikke så glad i det heller. Men en akkevitt til maten skal han da få lov til å prøve siden det er første jul med norske tradisjoner for han. Men å stinke noe som helst er uaktuelt :)

Skrevet

vi har nesten 1 times kjøretid til sykehuset, så her må bare sambo holde seg edru visst jeg skal komme meg til føden. enkelt og greit!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...