♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har fått beskjed om at jeg blir permittert i 3 måneder fra 19.januar. Vi har jo begynt med prøvingen og har gledet oss masse over at det snart er vi som skal bli foreldre. Men pga. foreldrepenger under permisjonen, så passer det jo ikke å bli gravid nå, de regnes vel ut ifra 6 av de 10 siste mnd. Jeg vil jo få utbetalt ca halvparten av det jeg har i dag, og det kan vi ikke leve på siden vi skal begynne å bygge hus. Huff! Skikkelig dårlig timing! Nå som vi absolutt kunne fått det til å klaffe også. Har EL i dag, eller så hadde jeg det igår (sluttet med El testing på søndag og den var positiv), men har ikke hatt sex siden søndag. Vi håper at vi ikke er gravide nå, eller at jeg kan få positiv test før nyttår slik at jeg evnt. kan finne en grunn for å sykemelde meg isteden for å bli permittert. Det er jo så urettferdig! Vi vil jo ha barn nå! Flere i lignende situasjon?
Shiny84 Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 sykemeld deg nå da vel.... så kan du ikke bli permitert! bare å gå langtidsykemeldt! er vel ikke så lett å få til kanskje, heller ikke særlig moralsk, men er man i en desp situasjon...!!??! uansett hva du bestemmer deg for så ønsker jeg deg lykke til, dumt at finanskrisen sørger for at antall barnefødsler går i bånn!!
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2008 Skulle ha gjort det. Men føler at det er mer riktig å gjøre det hvis jeg evnt. er gravid. Da kan man jo "skylde" på kvalme, smerter osv. Det høres jo fælt ut å evnt. måtte gjøre det, men jeg ser ingen annen utvei hvis vi får positiv test nå. Ja, det ødela hele planen vår dette her nå. Vi skulle begynne prøvingen, begynne med husbygging i april, og være innflyttet til barnet kom. Så skulle vi ha grei økonomi slik at jeg kunne være hjemme ett år, og vi kunne leve som vanlig. Men det går ikke med halvert lønn, og doblet huslån.. Takk for det! Så du endelig hadde fått "ordentlig" positiv test, så gratulerer så mye til deg:)
2010 Mammaen Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Huff, så kjedelig at det skulle skje akkurat nå. Hvordan er mulighetene for at du kan få deg en ny fast jobb raskt, og fortsette prøvingen når du har kommet i ny jobb som er stabil? Det beste for deg, svangerskapet og barnet er jo at du har det stabilt, uten å måtte bekymre deg for økonomi utenom alt det andre du skal tenke på i en sånn tid. Jeg vet ikke hvilken bransje du er i, men det er jo noen bransjer som i det siste har permittert ansatte, og som ikke har så gode utsikter, og som sannsynligvis må permittere lengre eller si opp hvis ikke det skjer noe med situasjonen raskt. Å sykemelde seg er nok ikke så lurt av flere årsaker. Det ene er jo det moralske i å sykemelde seg når man ikke er syk. Det andre er jo at en sykemelding ikke kan forhindre deg i å bli permittert, eller til og med oppsagt. Dersom det blir utfallet, og du er gravid i en slik situasjon vil det bli enda vanskeligere å få en ny jobb. Selv om man ikke kan diskirminere, er det få som ansetter noen som skal i permisjon etter få måneder. Mitt råd er med andre ord å gjøre noe med situasjonen din (ny fast jobb f.eks.) eller vente til du ikke er i fare for å miste jobben før du prøver på å bli gravid. Lykke til - håper det ordner seg raskt og at du kan fortsette prøvingen igjen fortere enn du aner ordet av det :-)
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2008 Det er litt typisk ja! Men får jo ikke gjort noe med det nå. Jeg har jo egentlig vært ganske lei og utkjørt i det siste, så ser nesten frem til en permittering for å finne ut av om jeg ønsker å fortsette eller om jeg skal bruke tiden på å finne meg en ny jobb. Vi kommer til å få varselet i posten ca 2.februar, så er jo ikke så mye håp om at markedet snur inenn da. Jeg jobber som eiendomsmegler, og vi har nok å gjøre, men det blir dårlig med salg om dagen. Jeg ser etter nye jobber, men hvis jeg er gravid innen da, så ser jeg på det som litt håpløst. Vi må nok desverre håpe at det ikke ble noen baby denne måneden. Det med sykemelding kjenner jeg også lite til, og er jo også redd for at noen andre må permitteres som følge av min sykemelding evnt.. Takk for det! Skal nok klare det! Må bare håpe som sagt at kroppen min ikke har begynt å "produsere" en baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå