Gå til innhold

Bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppleves bekkenløsning? Noen som kan foreklare hvordan d kjennes ut? Og når dere er blitt sykemeldt for dette, har legen da sjekka nærmere ut om dere har bekkenløsning, eller har dere bare sagt hvordan dere har d og fått sykemelding?

Jeg vet ikke om jeg kanskje har begynnende bekkenløsning, men skal ikke til lege før 2 januar for å få sjekka d.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hatt vondt i ryggen en god stund. Hadde vondt helt nederst i korsryggen, nedover i rumpa. Dette var svært smertefullt, men klarte likevel å leve med det, med god hjelp av en tålmodig samboer som masserte, og varmeflaske :) Så plutselig en dag fikk jeg så innmari vondt i symfysen (det man kanskje kjenner som skambeinet). Det ble bare værre og værre, og etterhvert verket det også i lysken og litt i den ene hofta. Var så vondt at det kjentes som om jeg ble slitt i to "der nede" om du skjønner. Kom meg til legen, pekte og forklarte hvor jeg hadde vondt. Da tok han og bøyde litt på hoftene og bena mine, og mente det var bekkenløsning. Fikk da henvisning til fysioterapeut. Hun masserte ryggen og noe nedover setet. Dette var jo selvfølgelig behagelig, men litt frustrerende at jeg ikke kunne få noe lindring der jeg hadde vondest, altså "mellom bena". Så jeg dro vel tre ganger til fysio, men har droppet det nå på slutten. Tror ikke jeg ville dratt gang nr to om jeg hadde måttet betale for det selv, for virkningen var ikke særlig stor for min del.

For meg så har det i alle fall bedret seg etter at babyen har lagt seg bedre til rette og magen har sunket litt. Vet ikke om det har noen sammenheng, men er glad for å slippe så mye vondt i symfysen, selv om ryggen krangler litt innimellom enda. men nå er det bare å holde ut et par uker til for min del :) lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar:) Kjenner igjen det med å ha vondt nederst i korsryggen, og det sliter på meg å jobbe i butikk for tiden pga d. Lykke til videre til deg også. Du er heldig som snart er ferdig;)

Skrevet

Takk skal du ha :)

Det er ikke bare bare å være gravid :) Og det å jobbe i butikk skjønner jeg godt må være slitsomt. Håper ryggen bedrer seg. Vil anbefale varmeflaske, det lindrer veldig og er behagelig. Kjempedeilig!

Skrevet

Takk for tipset:) D skal jeg prøve:) Har bare vikariat i butikken ut januar,så får håpe jeg holder ut den tiden,så får jeg heller se hvordan det blir etter d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...