Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Ja det eller førstegangsfødende om du vil... Har noen spørsmål... De er sikkert dumme men... Slimproppen...hva er det? Og hvordan vet man om den detter ut? Det er noen papirer man skal fylle ut hos nav før man føder... Hva heter disse?? Kan de printe ut fra nett? Bringebær te... Noen erfaringer her? Når bør man starte med det? Kan dere se .... utgangen der melka skalut av puppen liksom... Jeg har fått små hvite prikker på nippelen min... NORMALT???? Og kårpe på høyre nippel... Strange???? Ja,det er det jeg kommer på nå.. flere innlegg følger...haha!! Takk for svarene jenter:)
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Dytter denne opp da jeg er litt desp..
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Hei! Første først...det er noe som heter slimpropp ja (en "propp" som dannes i livmormunnen for å hindre at bakterier kommer opp i livmoren) - og den er som regel blodblandet og geleaktig på en måte. (kan også være kremfarget e.l) Har selv ingen erfaring med å oppdage at slimproppen går. Det er veldig vanlig å få økt utflod i sv.skapet, det blir mer av det og mere slimete liksom. Noen forveksler dette med slimpropp tror jeg. Skulle proppen gå skjer det som regel eter uke 34 en gang. Andre: Du levere inn krav/søknad om foreldrepenger/engangsstøtte til Nav. Disse papirene kan du enten hente på Nav eller du kan printe dem ut på nettsidene til Nav. Tredje: tror ikke du skal bekymre deg for hvite prikker på puppene:) Mulig det er litt råmelk eller noe sånt som ligger opphopet i utgangen av melkekanalen. Har selv hatt disse prikkene, og de forsvinner av seg selv. :=)
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er førstegangs jeg og, men skal prøve å svare etter hva jeg har fått med meg her inne! Slimproppen: Den sitter øverst i livmormunnen(?) og sperrer for infeksjoner osv. Den er visst rett og slett en klump med slim og kan gjerne komme med litt blod. Det er visst ikke alle slimproppen går på heller. Jeg er 1 dag på overtid og har ikke sett noe til min. NAV: Tenker du på søknad om permisjonspenger / Engangsstønad? De arkene kan du skrive ut på nettet ja. Det er vel det eneste man må fylle ut til NAV før fødselen?! Bringebærbladte: Det er vel anbefalt å drikke fra uke 34 eller uke 35. Jeg begynnte i uke 36. Har verken fått mer eller mindre kynnere av det. Ikke fødte jeg før termin heller. Om det hjelper på at livmoren trekker seg bedre sammen vet jeg jo ikke enda. Puppen: Man har maaaange melkeutganger. Det er ikke ett lite hull som på en tåteflaske... Brystvortene mine ser ut som de har "sprukket opp" på en måte, og så kommer det melk ut fra alle de forskjellige "sprekkene" Håper det hjalp litt, og at noen med "mer erfaring" kan svare deg litt bedre!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 PS: Ingen erfaring med bringebærte, men den skal visstnok være med på å fremskynde modning av livmoren frem mot fødsel. Tror de er anbfalt å bruke fra 7-8 uker før beregnet termin, og de er å få kjøpt på helsekostforretninger.
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Takk for svarene jenter:) Det er lettere å spørre dere her inne enn legen. Kommer ikke på alt jeg skal spørre om når jeger på UL, selv om jeg har skrevet det ned.. Tuuuuusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå