Gå til innhold

Ja da løste det seg jo greit med gave i bhg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

FAU synes det er like uaktuelt med vin i gave så da løste det seg jo. Fin debatt ble det jo alikevel da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hva som er greit som gave jeg.

Vin er fy - folk kan jo være alkoholikere

Konfekt er fy - folk kan jo ha et vektproblem

Nips er fy - aner jo ikke hvilken smak mottager har.

Blomster er fy - de varer jo bare et par dager.

Selvlagde ting fra barna er fy - herregud, dorullnisser liksom, hahaha

Skrevet

Nei, ullvangsokker inneholder Merinoull, og det er FY!!!!

Merinosauen får rompa flådd av pga larven som sitter der. Den ødelegger merinoulla. SYYYYYYKT!!!!!!!!!!!!

Dorullnisser er mye bedre da....

Skrevet

I svigermor sin bhg fikk alle ansatte gaverkort på 6000 kr på sportsbutikk. Da kan de ta seg ut klær og utstyr som de bruker til daglig.

Genial måte å bruke litt av overskuddet på. De er ikke så mange ansatte da, 4-5 tenker jeg.

Skrevet

Det er vel litt overdrevet å si at "Merinosauen får rompa flådd av pga larven som sitter der". Så vidt jeg vet erdet vel stort sett bare i enkelte områder i Australia de er nødt til å fjerne noe hud rundt halen for å hindre angrep av myiasis. Dette er en sykdom som er smerteful for dyret.

Å si at sauene får rompa flådd er en stor overdrivelse. De flste sauer trenger ikke denne behandlingen og får den heller ikke. Er du redd for at sauene som har produsert ulla du vil kjøpe har fått denne behandlingen, så sjekk om ulla er fra Australia eller et annet sted. Kommer den fra andre land, som New Zealand kan du være ganske trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...