Gå til innhold

Da var endelig Liam født =) Lang historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte Onsdag 10 Desember,da våknet jeg av et lite "knepp" og at det ble litt vått,oi tenkte jeg...skal det skje noe nå?

Jeg har gledet meg masse til å få treffe han,siden jeg da var 6 dager på overtid og rimelig lei!!

Jeg ringte føden etter en stund og informerte,de lurte på om jeg kunne komme inn i 17-tiden,så jeg ringte mannen min og fortalte hva som var skjedd og ringte deretter mamma for å høre om hun kunne passe storebror,noe som ikke var noe problem.

Etter en sparketest,sjekk av modning og vente på legen i 3,5 time,reiste vi hjem med beskjed om at det bare var den ytterste hinnen som var røket,jeg var ikke klar over at vi hadde mer enn en jeg,men jeg var sååå skuffet da =)

Hadde håpet at maseriene hadde gjort noe i det minste,men neeeeiiida!!

Men etter alle undersøkelsene blødde jeg ihvertfall og det kom masse slim,det var da noe.

Torsdagen våknet jeg med feber,vondt i halsen og tett nese,ringte legen min og fikk time,de sjekket babyen og fant ut at siden han hadde det fint,så kunne jeg bare gå hjem og legge meg under dynen md paracetter,skulle likevel på kontroll fredagen.Maseriene var blitt enda verre.

Fredagen kom og jeg skulle ta bussen til legen,men bakken vår var blitt islagt i løpet av natten,kjempekjekt for flodhester på krykker!!

Så da bussen kom og bare kjørte rett forbi meg,satt jeg meg nesten ned og begynte å grine.Etter et minutt med selvmedlidenhet prøvde jeg å ringe broren min,men han svarte ikke,utrolig nok svarte pappa og han kunne være der om ca 10 min.

Da jeg kom til legen var de mer forsinkt enn jeg var heldigvis =)

Pappe lovet å hente meg når jeg var ferdig hos legen,men det viste seg at crp'en min var triplet over natten,så legen ville legge meg inn med engang og sende meg i ambulanse.

Heldigvis kunne pappa kjøre,så det slapp jeg.

Etter masse undersøkelser konstaterte legen at jeg måtte bli i minst 2 netter,så da ble det enerom på meg,dritt kjedelig,men fredelig.

Hadde skikkelig fæle rier hele natten,men dagen etter kom overlegen og sjekket meg,og konstaterte ingen modning og at fruen måtte reise hjem,for de ville ikke ha syke mennesker på avdelingen om de kunne slippe (ironisk på et sykehus sant??) Jeg var bare glad til for jeg ville hjem =)

Riene ble verre natt til søndag,og om morgenen hadde feberen forsvunnet.

Storebror ble med svigermor for å hugge juletre,og det tror jeg var bra,for riene ble vondere hele tiden,og rundt kl 17 kjente jeg panikken komme hver gang riene meldte seg,og til slutt kom tårene,da hadde jeg ikke sovet omtrent siden Onsdagen =(

Mannen min ringte føden,og vi var der oppe allerede kl 18,da kom jeg humpende på krykkene mine,med tårene trillende og snørret i nesen.

Ble tatt imot av vakthavende jordmor,en engel spør du meg..hehe..!

Etter å ha lest papirer og fødebrev,sjekket hun åpning og satte sparketest.Jeg var livredd for at det bare var maserier fortsatt.

Jeg ble tildelt 2 jordmødre,skikkelig herlige damer som skjønte hvor redd jeg var.

Epidural ble bestilt før de sjekket åpningen,om det var kommet for langt var det bedre å avbestille mente de.

Men jeg hadde 6 CM åpning!!!

Ble trillet inn på fødestuen,epidural ble satt etter enda en sjekk (i tilfelle jeg hadde åpnet meg helt/for mye) for riene haglet over meg da.

Men epiduralen ble satt og jeg klarte å slappe mye mer av innen kort tid.Plutselig var klokken blitt 20.25 og vannet gikk i et splæsh,jeg hadde mye vann!!

Lå på siden og trykket,så utrolig mye bedre enn å sitte/ligge på rygg,og 20.45 var "småen" ute.

Kjente det mye bedre denne gangen,jeg visste hvor hodet var og kjente at skuldrene ikke løsnet med engang,men gud så deilig det var å få gutten opp på brystet.

Han veide 4690 gram og var 53 cm lang og 38 cm rundt hodet.

Et kg tyngre enn storebror og allikevel så mye lettere å få ut =)

Dagen etter reiste vi hjem,ville heller slappe av hjemme enn å ligge alene på hotellet =)

Lykke til til alle dere andre fødende og gravide her inne,sender dere masse fødestøv!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med lille, store gutten! :)

Godt at han endelig kom da. Ikke noe moro å bli syk når man går på overtid. Ønsker dere ei super barseltid! :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Tenker det var greit å få han ut nå =)

Men må le litt da... vil ikke ha syke folk på sykehuset.. hehe

Skrevet

Hei hei og gratulerer så masse:-) Kjekt å lese at du endelig har fått gullet ditt! Jeg er nå 3 dager over, og har jo fortsatt et lite håp om å komme hjem med bebisen til jul....

Kos dere masse masse fremover og god jul:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kan tenke meg det var en lettelse når du endelig fikk komme inn og fødselen gikk fint fremover. :)

Ønsker dere ei riktig god jul og et flott nytt år!

Skrevet

Dette innlegget har jeg ventet på...så kjekt at han endelig kom ut :o)

Gratulerer så mye med gutten & velkommen til verden Prins Liam :o)

Nydelig navn, det som jeg vil ha, hvis vi får gutt, men min mann er ikke enig :o( Uansett, ønsker deg mase lykke til!

Go' Jul & Godt Nytt År :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...