Gå til innhold

overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

når utbetales det overgangsstønad, søkte om det i september (15sept, for å være nøyaktig) og har ennå ikke fått svar på søknaden. fikk et brev der det sto det kunne ta opp til 3 mnd behaldling å det var jo på mandag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hva er overgangsstønad?

Skrevet

overgangsstønad skal sikre inntekt for de som har aleneomsorgen for barnet.

Overgangsstønad er en stønad til livsopphold som gis dersom du midlertidig er ute av stand til å forsørge deg selv ved eget arbeid på grunn av omsorgen for barn. Det samme gjelder dersom du har omsorgen for barn og først etter en utdanningstid eller omstillingstid etter skilsmisse, separasjon eller samlivsbrudd kan få arbeid.

eg ble gravid sm lærlig og blir alene om ansvaret, og har da rett på dette. kom bare til å tenke på det nå at eg ikke har hørt noe fra de på en stund

Skrevet

http://www.nav.no/page?id=333

her står det hva overgangsstønad er.

Frk.Stoknes: utbetaling er ca den 20 hver måned. Men du skulle fått svar på søknaden din .. Det beste er nok å ringe ditt nav-kontor og høre hvor saken står.

Skrevet

hmm, tror eg får gjøre dette da. går ikke annå ringe ditt lokale nav kontor, kan kun ringe hovedsentralen. viss de mener saken er viktig nok og du er heldig setter de deg over til ditt lokale kontor.. (eg er ikke spesielt fornøyd med nav)=)

Skrevet

ringte de i stad. innen 31. desember ville eg få svar. for de regnet ikke 3 mnd fra de hadde motat søknaden min, nei, det var 3 mnd fra de sendte ut brev til meg der det sto når de mottok søknaden min, helt tullete spør du meg. Det sto jo også i brevet at "innen 3 mnd ville eg få svar" ikke om 3 mnd.. men får vel bare smøre meg med enda mer tålmodighet. hehe=)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne søke før etter at babyen var født.Men hvis det tar 3 mnd før de har søknaden klar er det jo veldig seint å søke etter babyen er født.Fikk du beskjed om å søke med en gang eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...