Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hei:) Håper noen vet svaret på dette. Jeg har jobbet som lærer på en skole. Hadde litt fast og resten vikariat. Ble lenge sykemeldt. Ble friskmeldt rett før skolefeiren. Etter skoleferien fikk jeg ikke forlenget vikariatet mitt. Er dette lov? De har ansatt 2 nye til å dekke det vikariatet jeg ikke fikk forlenget.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Jeg lurer og på om man har rett til lønn dersom man har fått faste vikartimer og blir syk??
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Du har krav på det du hadde da du ble sykemeldt
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Dersom de 2 nye som ble ansatt er bedre kvalifisert enn deg eller har mer ansiennitet er skolen helt i sin rett til å ansette de heller enn deg. Om de er like kvalifisert som deg eller mindre er skolen mer på gyngende grunn, men tvilsomt om du ville vunnet fram i en rettssak... Når det gjelder det med sykepenger vil jeg tro du ville få betalt i arbeidsgiver perioden for de vaktene du skulle hatt, og videre fått sykepenger basert på dette...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 Tror hun ene hadde lenger utdannelse. Hun andre derimot hadde mindre utdannelse og var helt nyutdannet. Trodde ansiennitet i kommunen hadde noe å si og? Ingen av de hadde jobbet i kommunen før. Saken er at jeg var sykemeldt til juni. I september tok jeg noen vikartimer. Disse var planlagte. Jeg ble syk 2 dager denne måneden, og kommunen sier at jeg ikke har krav på lønn fra disse dagene. Kommun
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #12 Skrevet 21. desember 2008 Jobbet du mellom juni og september? Slik det var da jeg jobbet vakter på sykehjem i kommunen (som assistent) måtte jeg ha hatt vakter de 2 siste ukene for å kunne bruke egenmelding. Om det gikk mer tid mellom vaktene fikk jeg ikke betalt om jeg var syk.. Kan det være det som har skjedd med deg også?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #13 Skrevet 21. desember 2008 Jobbet i et vikariat fra slutten av august og til oktober. Ble syk to dager i september og fikk ikke betalt for disse dagene. Da jeg jobber som lærer, så har jeg lidd stort økonomisk av dette tullet her. Hadde 70% vikariat og 30 % fast. Ble sykemeldt og mistet 70% vikariatet. Trodde ikke dette var lov.
Guttemamma75 Skrevet 21. desember 2008 #14 Skrevet 21. desember 2008 Jeg regner med at vikariatet gikk ut og du ikke fikk fornyet det? Da er det jo slettes ingen automatikk i at du får fornyet vikariat.. Har du spurt hvorfor du ikke fikk det fornyet? Dessverre er det slik at arbidsgiver godt kan ha brukt det at du har vært sykemeldt mot deg, men så lenge de har noe annet å skylde på (uansett hva) kan man ikke ta dem på det.. Hva er begrunnelsen for at du ikke fikk penger for de to dagene du ble syk? Kan ikke se hvorfor du ikke skulle få de..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #15 Skrevet 21. desember 2008 Jeg fikk ikke lønn fordi de måtte få inn ny vikar. Fikk ikke fornyet vikariatet, de sa det var fordi jeg hadde vært syk så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå