Gå til innhold

Hei hei. Stemningsrapport fra nord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig ser det ut til at siden virker noenlunde som den skal. Måtte bae innom å hilse på som snarest. Har vært ei slitsom uke til nå. Mamma ble sendt på sykhus i huj og hast kl 3 natt itl mandag med lammelser i en arm og et ben. Viste seg å være et bittelite hjerneinfarkt. Så nå har hun fått beskjed om å slutte å røyke. Hun kommer hjem i morgen. Lammelsen er stort sett borte. Drar såvidt litt på ene benet når hun går, men armen er fullt førlig igjen heldigvis!! Pappa stakker er jo livredd, han klarer seg ikke så godt alene pga helsetilstanden hans.

Stedatteren er kommet hjem med sambo mandag kveld, guttongen skulle ha en masse rekvisitter til julespillet som går av stabelen i morgen kveld, da må jeg ogsså ha med et digert fat med påsmurte rundstykker, en gevinsst verd rundt 50 kr og helst noe småting til lotteriet + masse penger å kjøpe lodd og kaffe og kaker fpr. Så er det jo selvfølgelig jeg som er kasserer og må skaffe tilveie vekslepenger til begivenheten, Har ikke fått ordnet med banken ennå at det er jeg som har overtatt som kasserer. Prøver å få ferdig julevsken av huset. Ikke rundvask altså, men litt mer grundig rengjøring enn den vanlige. Ferdig med loft og soverom, bad og halve kjøkkenet, så gjenstår stua og et par ganger. Også er det julebaksten da.

Men sånnegentlig så er vi veldig i rute til jul. ferdig med stort sett alle julegaver. Julekortene blir nok nyttårskort i år. Rakk ikke å ta bilder av ungene i tide til å få skrevet ut bildene.

Stedatteren kom opp fra Stavanger og gledet seg til å vise sambo nordnorge med snø og kalde klare dager. Joda, det hadde vi i to uker før de kom. Samme dag som de kom slo været om til mildvær og regn, så nå er snøen på tur å forsvinne. Fra -14 ene dagen, neste morgen var det - 10 og kl 7 om kvelden var det +6!!

Vil jo helst ha sny i jula æ da. Men ikke at det snye i sleve jula, for da må gubben ut å brøyte!! Han har jo brøyting rundt sykehjemmet, skoleplassen og et par kortere kommunale veistubber et par mil unna her.

Nei, nå skal jeg gå ned til vasken igjen, må bare som snarest en tur i fjøset og flytte på værene. Vi praktiserer nesten fri sex i fjøset i desember. Hver vær (hansau for de som ikke vet det) får utdelt ca 40 sauer fordelt på 2 binger, så blir han flyttet mellom bingene morgen og kveld. Når han ser jeg kommer inn i bingen stiller han seg opp ved grinda og venter på å bli sluppet inn til damene på andre siden! Høfli sånn.

Ha en fortsatt flott dag!!

Advendtsklem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann du:)

Ja det er mye holde fingrene i disse travle førjulsdagene, og resten av året også da egentlig, men ekstra disse dagene.Man skal få hus og hjem i stand, fylle skap med mat, frysere med bakst og kakebokser opp til randen. Så er det alle kortene, gavene og frykten for at man har glemt noen.....

Holder på bake lefser i dag jeg, her bakes bare det ungene liker, ikke de tradisjonelle syv sortene. Har lært nå, hvert år tidlig desember fryder hønene og kyrne seg veldig, for da får de smake fjorårets bakst siden jeg da tømmer kakeneboksene for å fylle på ny(vi bor på gård vi også) Føles utrolig unødvendig gitt.

I år sendte jeg handleliste med mannen, så får han selv hva det koster denne julematen. Hvert år virker han sjokkert over at lappene flyr. Så i år sendte jeg ganske enkelt med han bare handlelisten. Har ikke tid selv, har ei lita tulla på fire mnd som henger i puppen min i tid og utid.

Vaskingen er unnagjort, pynt plukker jeg fram sånn pø om pø, så ungene føler desemberkosen lenge. Skal ta å løpe gjennom huset med vaskebøtte i helgen tenkte jeg.

Jeg er også kasserer i et lag, så det skal jeg få unnagjort på fredag tenkte jeg. Jeg bruker ha klart på forhånd ikke bare hvor mye veksel jeg skal ha, men hvor mye jeg skal ha av hver enhet på forhånd. Så slipper man stå så lenge i banken,da er det greit vite hvor mye hver rull er hvert(0,50 kr=25, 1 kr=50 kr, 5 kr =250, 10 kr= 500, 20 kr= 500)

I går var jeg på juletrefest med de to nest minste, i dag skal jeg få dresset og ordnet en 15 åring til juleball. Samme pode skal på bandøving først, så det er kjøre hit og kjøre dit:)Så tenkte jeg å få bakt to kjekstyper i kveld, badet frøkna og så se Brothers and sister på tv2.

Men nå må jeg løpe, puppen ropes på.

Dagene er travle, men givende:)

Adventsklem til deg også:)

PS: Været er så ustabilt her i trøndelag, at det tør jeg ikke komme inn på en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...