jordbær mathilda Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 ..eller lar du dem helt og holdent bestemme hva de skal ha på seg selv?? Jeg er nok ganske striks med hvordan jentene her kler seg.De får selvfølgelig være med å plukke ut klær på butikken,men tenker da mer på sammensetningen jentene her kan finne på å ta på seg! Hvis f.eks eldstejenta tar på seg stripete bukse og en prikkete genser,forklarer jeg at det kanskje blir litt mye..at hun må skifte enten bukse eller genser. Jeg gir veiledning om farger som passer/ikke passer sammen osv. Til jul og 17-mai og andre festlige tilsteldninger må de pynte seg med penkær... Men jeg har ei venninne og hun lar barna sine ta på seg akkurat hva de vil. Traff de 17-mai,hvor datteren hadde på seg oransje genser,med en rosa stroppekjole over sammen med en spraglette strømpebukse. Det var ikke akkurat pent men jenta var fornøyd selv;)) Lurer på hva dere gjør,er jeg for streng i forhold til barnas klesvalg??
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Min gutt er 4,5 år, og jeg finner frem klær til han. Ull innerst er greit, det er en selvfølge. Men han har ofte innvendinger på hva han skal ha over. Om han vil ha en annen genser er det greit, men da må denne passe noenlunde med buksa. Han skal ikke se ut som en lasaron heller. Og til fest, da skal han ha penklær. Det finner han seg motvillig i, for jeg har vært konsekvent på det.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er streng på at hun ikke fryser, og derfor har nok klær /klær som passer været. Men jeg velger selv litt mindre pene kombinasjoner til henne i blant, hvis det er det som ligger øverst i haugen. Er ikke så nøye på det.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 det spørs helt hva hun skal, er det barnehage så er det viktigste at klærne er komfortable og lette å skifte o.l. i forhold til hva hun skal ha på ute. Her går det ofte i joggebukser eller "baggy"bukser og en myk genser over. Alltid med trøye, strømpebukse eller ullundertøy under. Er ikke alltid like nøye med at hun har fine klær i bhg, er viktigere at hun har gode og lettvinte klær som er rene og hele tar ikke det som absolutt ikke passer sammen da. Til jul o.l. er det penkjole ja. det liker hun godt I helgene når vi unasett er hjemme og koser oss hender det hun velger klær helt selv, da kan det komme rare kombinasjoner som til og med mannen her setter spørsmålstegn ved men snuppa syns hun er pyntet og fin selvom vi kanskje hadde valgt annen strømpebukse, sokker o.l. til et skjørt enn det hun gjør hun er 4,5 år.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 jeg kjøper og legger frem alt snuppa har på seg, hun er bare 3, men regner med at hun vil være med å velge litt mer selv etterhvert. og jeg kjøper stort sett det jeg vet hun liker, så rosa og hello kitty er det mye av om dagen, men får inn noe jeg liker også så vi får en god miks. og her kan stort sett alle klær mikses uten at det blir rart.. jeg har vel en spesiell farge tone alt går i... litt som hos meg selv
erteposen + 4 Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 På store dager bestemmer vi hva som skal på, men jeg tror de oppfatter at de har noe de skulle ha sagt. I barnehage får de bestemme stort sett selv så lenge det er fornuftig. Helt greit med kræsj, og det er jo moro å se hvor lite preget de er av regler. Bra for kreativiteten:) Eldstemann på skole passer jeg litt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå