Gå til innhold

Røde, tørre og sprukne kinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva smører man sånt med?

Har følelsen av at det blir verre når hun har på ulldress...noen som har erfaring med slikt?

Hun er 5 mnd og sover ut i vogn 2 ganger pr dag - og "ull er gull" for denne mora - så jeg håper det ikke kommer av ulla....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har sikkert 'vinterhud', min gutt har det samme. Jeg har smurt med Avene cold cream fra apoteket før han skal ut, det hjelper. Før leggetid har jeg av og til brukt a-creme, da er han fin igjen om morgenen. Men får ofte røde kinn ja.

Skrevet

Signerer denne. Min første hadde også en slik type hud. Det hjelper å smøre med fet krem/salve. Kuldekrem før dere går ut ol. Men smør kun kinnene når de er røde, og du ser behov for det.

Skrevet

Gutten min har noe av det samme. Jeg smører han med lacobase kuldekrem før vi gå ut og bader han på kvelden og har masse "apotekenes badeolje" i vannet.

Vet også om barn som faktisk ikke tåler ull... det finnes spesial ull på apotek, lurer på om det var blandet med silke??

Skrevet

Okay. Takker.

Vet også at det er noen som reagerer på ull - men jeg vet ikke helt hvordan det arter seg - derfor klekket jeg ut teorien om at det kanskje ble verre når hun brukte ull. Men jeg merker jo ingenting på huden hennes ellers på kroppen, og hun bruker mye ull innertst - så da konkluderer jeg med at det er "vinterhud" og må finne en salve som funker for oss.

Takk igjen.

Skrevet

Må bare anbefale Weleda Calendula sin vind og kuldekrem. Alt bare naturlige ingredienser og huden er utrolig myk og fin med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...