Gå til innhold

Hvordan oppdaget du at ditt barn hadde astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen med mini etterpå for å sjekke om han kan ha astma. Han surkler fælt i brystet og hoster til han brekker seg. Har tenkt at det er sikkert en forkjølelse bare, men den surklingene i brystet bekymrer meg.

Jeg leste også et innlegg her i forrige uke om ei som hadde presset seg inn på legevakten med datteren sin som ble så dårlig på kvelden. Og det er på kvelden gutten vår blir dårlig og. Våkner masse om natta, hoster og tettes igjen i nesen.

Han er 1,5 år nå, og har ikke sovet en hel natt siden han var 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår eldste sønn på 6 hostet omtrent fra han var født til vi fikk astmadiagnose da han var 3 år. Hadde mest tørrhoste, og kunne hoste en-to dager i strekk, spes ved forkjølelse. Var flerer ganger på legevakta med han, da han ved flere anledninger hadde pustebesvær, men der ble vi bare fortalt at det var virus/forkjølelse. Fikk da Efedrin, noe som hjalp litt. Siden hosten vedvarte tok jeg han til slutt med til fastlegen. Ble rekvidert til barnelegesenter, hvor det fort ble slått fast at det var astma, noe forøvrig far også har! ( Ikke spes imponert over legevakta nei, som bare avskrev våre mistanker om astma....) Fikk atmamedisin, og det ble bedring i løpet av kort tid. Gikk regelmessig på medisin, to ganger om dagen, frem til i vår. har vært fin siden mai, og nå er vi av den daglige medisinen. Skal bare ta ved behov. Håper du finner ut av hosten, slitsomt både for barn og foreldre med slik hoste!

Skrevet

Ja, håper vi finner ut av det. men på dagen er han jo fin, så er jo ikke sikkert vi blir hørt, men det håper jeg inderlig altså!

Takk for svar :)

Skrevet

Vi har akkurat fått bekreftet at gutte vår har asma, han har hatt surkling i brystet siden fødselen, er 10mnd nu.. vår hos lege/legevakt flere ganger men da har de sagt det er Bronkitt, Krupt, Førkjølelse osv.

men jeg har bestandig vært overbevist om at det er asma. så du må bare stå på ditt, gå til fastlegen din å kreve at de skal ta uredning på han.

ellers kan du ta han me i dusjen på kvelden når han er veldig tett, ikke skru på vifte og lukk døren så det blir masse damp på bade. vist det blir letter å puste for han og at han blir mindre tett så er det nesten helt garantert asma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...