Renate :-) Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hvem skal ha beskjed, kun arbeidsgiver, skal noe skjema fylles ut eller skriver jeg ett brev?? Hva skriver jeg og har jeg krav på mer permisjon eller kan dem si nei?? Kontantstøtte hvordan får en dette?? Kan jeg skaffe meg en liten ekstra jobb i permisjonen (kveldstid for å få litt ekstra cash??) Må evn arbeidsgiveren min godkjenne dette??
Gjest Orkideen Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Du må søke arbeidsgiver om videre permisjon. Hvis jeg ikke husker feil har du krav på ulønnet permisjon til barnet er 3 år. Du sender en søknad hvor du ber om utvidet permisjon, og hvor du skriver hvor lang permisjon du søker om. Kontantstøtte må du søke NAV om. Alt du tjener på ekstra arbeid under permisjonen vil du tape i foreldrepenger. NAV trekker like mye i foreldrepenger som du tjener på ekstrajobb.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Spør arbeidsgiver. Jeg jobber i kommunen, og der er det et eget skjema. Må søkes i god tid.
Renate :-) Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2008 Får jo ikke noe foreldrepenger når jeg har videre permisjon vel ?? Da får man jo kun kontantstøtte og barnetrygd og der kan en ikke trekke noe om jeg jobber.... Det jeg lurer på er om arbeidsgiveren min kan nekte meg videre permisjon om jeg jobber ett annet sted??
Guttemamma75 Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Jeg tror faktisk arbeidsgiver kan nekte deg å jobbe et annet sted mens man har ulønnet permisjon... Man får jo permisjon for å være hjemme med barnet, IKKE for å jobbe en annen plass.. Ville nok snakket med arbeidsgiver om dette om jeg var deg..
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 ja arbeidsgiver kan nekte deg å ta en annen jobb når du har permisjon.....
Renate :-) Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2008 Hm det er jo litt dumt for om man ikke har barnehage plass, sliter med å finne dagmamma og har en dagjobb.... Da må på en måte en være hjemme men det betyr jo ikke at man da ikke kan jobbe litt kveld og helg... penger trenger en jo....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå