Gå til innhold

fødsel, med hemoroider...noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden oppdaget at jeg har fått hemoroider. De er heldigvis ikke så store, men er likevel såpass vonde at jeg vet det kommer til å bli et helvete når jeg skal presse ut den lille. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

Du kan trøste deg med at du kommer ikke til å merke noe til hemoridene under selve fødselen. Men du kommer nok til å kjenne det etterpå, når fødselssmertene er over.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe salve og stikkpiller på apoteket og begynne å behandle dem med en gang. Du bør også prøve å holde avføringen myk slik at du ikke trenger å presse når du må bommelom på do. Dvs drikke masse og evnt kjøpe middel på apotek for å mykne avføring og smøre tarmene ( forhør deg med dem, det er ikke allt som skal brukes når du er gravid) Jeg fikk ganske mye hemorider under fødselen sist og det var veldig ubehagelig den første tiden etterpå. Etter behandling med salve forsvant de mer eller mindre og har ikke vært til plage siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pessimist, men det er nok ikke alle som slipper unna hemoride-smerter under fødsel. Det var nemlig det som var den aller mest altoppslukende smerten jeg kjente da jeg fødte sist!!!!! ;( Skal ikke beskrive hvor vondt det var, men kjente ikke smerter andre steder, ikke når de klippet meg engang!! Da hadde jeg ikke hemorider i forkant av fødselen heller. MEN hører med historien at jeg hadde pressrier veldig lenge da og spontan vannavgang ganske sent i forløpet som ofte blir tatt for å lette på trykket. Har hørt få fødselshistorier som likner min mtp smerter, så forhåpentligvis slipper du å oppleve det samme ;) Det er nok et godt råd å begynne litt behandling i forkant ja. Jeg nærmer meg også terminen nå og begynte å få hemorider for noen uker siden. Veldig vondt, men er blitt bedre nå etter at jeg begynte bahandling med Alcos-anal stikkpiller og litt proctosedyl salve (som jeg hadde liggende, tror jeg har fått den på resept). Passer på kostholdet at magen ikke blir for hard ja og prøver å "tømme" tarmen hver dag slik at det ikke for trykkende der nede. Masse masse lykke t ;) Det ender som regel godt uansett til slutt og så får vi jo en liten baby å trøste oss med ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...