smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 no er eg jo 5 veker påvei.det eg lurer på er om deko andre som er blitt gravid med prøverør, de har vel vore på ultralyd i ca uke 7 for å sjå om hjertet banker?eg skal på ultralyd 6 januar... ka ser de då?kan du sjå at det er ein baby liksom? og så lurer eg på om de bestilte time hos fastlegen for å opplyse at de var gravid fordi om de visste det på sykehuset? eg veit ikkje om sjukehuset gjer beskjed til legekontoret. eg har lyst på den boka me får gratis når ein er gravid. men er jo dumt å betale for legetime berre for å få den gratis... og så er det det om ein må undersøkes av fastlegen(den vanlige underlivsundersøkelsen når ein blir gravid) fordi om ein skal på ultralyd på klinikken? hehe er masse spørsmål som svirrer rundt i hovudet for tida=) håper nåken kan svare meg=)
Nøtt Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Hei! Vi var på UL da jeg var 8+2, og nei, det lignet ikke akkurat en baby det vi så. Heller en liten nøtt med noe som blafret midt inni (som var hjertet). Jeg var hos fastlegen samme dag jeg testet positivt, og gravidbøkene fikk jeg på første svangerskapskontroll i uke 10. Du kan jo ringer legen allerede nå for å få time til denne, noen leger har jo litt ventetid, og det er ingen vits å vente. Jeg hadde ingen underlivsundersøkelse, fordi dette er visst ikke vanlig rutine lenger. Men jeg kom nettopp på at jeg ikke har tatt celleprøve på mange år, så jeg kommer til å spørre om å få dette likevel. Til slutt vil jeg anbefale deg å komme med slike spørsmål inne på "gravide slitere".. Var en diskusjon her for en stund siden om at graviditetrelaterte spørsmål kan bli sårt for de som er i forsøk eller ikke har fått det til enda.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Hm... jeg var til UL 8+3 og så tydelig at det er mennesker.. to stk der, som satt og nikket med hodene. Hjerter banket. De hadde armer og bein og var nesten to cm store.. så ingen nøtter her lenger Jeg spurte legen om jeg kunne vente til etter 3 mnd med kontroll, men siden jeg venter to, vil han at jeg begynner allerede rett før tre mnd.. kanskje annerledes når man venter en. Men greit å ta den første og få info og bli oppmeldt til UL i uke 17-19.. Legen måler BT og puls, og skriver ned data på et kort du får, ingen underlivsundersøkelse her heller..
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Du har fått svar på det emste her, men vil bare opplyse seg om at alle legetimer som er relatert til din graviditet er gratis:-)
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2008 Takk for svarene=) det siste eg vil er å såre nåken her inne så eg håper jo for all del at ikkje nåkken har blitt såra av at eg spurte her. eg har liksom holdt meg til dette forumet så derfor tenkte eg ikkje lenger enn at eg spurte her inne.. har jo fulgt med på mange av deko som er her inne så derfor blei det slik.... men eg vart no litt klokere hvertfall=)
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Hallo!! Klart du kan spørre her. Dette er jo et IVF svangerskap og spm. var faktisk relatert til at det er nettopp det. Er da mange inne her som er gravide, og det er jo gratulasjoner her hver dag til de som har lykkes - skal man la være å legge ut at man har blitt gravid også da liksom av fare for å såre noen. Nei det får være måte på synes jeg. Alle her er i samme bå, gudskjelov for at mange lykkes sier nå jeg - ellers hadde det ikke vært mye vits i å holde på!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Hei Jeg var på UL da jeg var 8+1 og så da to små "bamsemums", med hode, armer og bein :-) veldig kjekt !! Og som sagt over -alle konsultasjoner i forbindelse med graviditet er gratis hos legen.
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2008 takk for svar=) ja håper eg får sjå ein bamsemums også=) gleder og gruer meg til ultralyden, men håpe jo at de finn et bankende hjerte i magen min=) eg vil ikkje såre nåken, men det er vel fleire enn meg ògså som spør om ting fordi om ein er gravid her inne... eg tenkte hvertfall når eg såg at andre blei gravid at det er håp og at mange lykkes. er jo trist når eins forsøk blir misslykka og ein ser at andre lykkast... det følte jo eg òg. men me står vel sammen her inne, og eg er opptatt av å oppmuntre andre som prøver og er rugere.. eg ønsker jo at alle andre skal få oppleve underet med å bli gravid=) håper alle kan få den hjelpen de treng=)
tuppelupp Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Gratulerer så mye til deg også :-) jammen fin julegave. Forresten, ser du skriver at du er fem uker på vei. Syntes det hørtes litt rart ut for vi hadde vel innsetting ganske likt og jeg er fire uker i morgen fikk jeg beskjed om. Uansett, kos deg :-)
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. desember 2008 takk for det=) åå? hmmm det var rart. når eg hadde egginnsetting den 28 fekk eg beskjed om at eg var 16 dager på vei.. altaå visst ein rekna med at eg blei gravid.. det sa overlegen til meg. at uttaksdagen blei rekna som 2 veker påvei.. så eg har tellt meg fram etter det. at eg såfall er 5+1 idag. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå