Gjest Trollbundet Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 for å kjøpe mobil til sønnen/datteren deres som en TILLEGGSGAVE,og han/hun sier plutselig at han absolutt ikke vil ha mobil i julegave,men vil ha det utenom?? Jeg og sambo har bestemt oss for å kjøpe ny mobil i julegave til sønnen min på 11 1/2.Han trenger ny mobil,for skjermen ble knust tidlig i sommer.Og det er jo en super julegave! Tenkte å kjøpe et par harde gaver i tillegg da.Men hva er galt med ny mobil i julegave da??? Ikke forstår jeg det,hadde blitt kjempeglad jeg om jeg fikk ny mobil i julegave jeg. Har ikke penger til å kjøpe dyre ting til han i hytt og pine heller.. Så hva hadde dere gjort da HVIS dere skulle kjøpe mobil til sønnen/datteren deres i julegave og han/hun plutselig sa at han/hun ikke vil ha mobil,men heller vil at du skal kjøpe den utenom jula?? Hadde dere kjøpt likevel og kjøpt et par til i tillegg? Eller kjøpt den utenom jula,og ikke kjøpt mer enn et par harde? Eller hadde dere kjøpt noe annen + de andre 2 dere opprinnelig hadde tenkt på,OG kjøpt mobilen utenom jula??
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Nei, ærlig talt! Det får da holde med en mobil? Hvorfor ønsker han seg ikke den likevel? Han er 11, han burde jo være drithappy! Kanskje han vil velge selv? er jo ikke alt som er like "kult".. )
winneboo Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Jeg hadde kjøpt mobilen i julegave ja. Grunnen til at han vil ha mobilen utenom er jo fordi han ikke vil "bruke opp" julegavene på en ting han virkelig trenger. Typisk tankegang for barn. Dine penger, du bestemmer!
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Jeg hadde kjøpt i gave som planen var. Og i tillegg hadde jeg sagt til ungen min at hvis h*n ikke vil ha mobil i gave så kan h*n leve uten. Jeg bestemmer hva jeg skal kjøpe i gave og ikke ungene.
hårsår Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 He, he...! Dette er ingen dum unge =))) Han har skjønt at dere må kjøpe en mobil til ham uansett, så da vil han ikke bruke "kvoten" sin i jula. =)) Jeg ville latt mobilen gå med i julegavene. Det er en flott gave, og dere burde ikke ha denne utgiften i tillegg. Det handler om at barnet lærer verdien av krona, selv om dere har god nok råd til å gjøre ham bortskjemt =)))
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Jøss... Litt på kanten, hadde jeg forklart ungen min! Her får 9 åringen mobil i julegave selvom hun ikke har ytret noe sort ønske om det. Nettop fordi jeg synes det er en for dyr gave å gi "utenom" jul og bursdag. Gjør som du hadde tenkt du!
Libido- Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 Da hadde jeg gitt han noe annet. Ikke mobil. Når surtrynet hadde dukka opp når det var tomt under tree,t så hadde jeg pent meddelt at han får jobbe litt hjemme slik at han kan tjene penger til mobilen. Når han hadde slengt igjen døra til rommet sitt i sinne ville jeg hengt den forbanna pakka på døra hans. Samtidig som jeg hadde tenkt "bortskjemte drittunge" Synes kanskje guttungen er bekket over til ufordragelig bortskjemt.. =)
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #9 Skrevet 16. desember 2008 ...jeg ville glatt latt ham gå uten mobil/med knust display til neste jul, og sett om han ønsket seg en da Og ble det spørsmål utpå januar om å få ny, så skulle han jaggu fått beskjed om at han ikke ville ha sist du var ute og shoppet gaver til ham. (-Hva pokker skal en elleveåring med mobil uansett?)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. desember 2008 #10 Skrevet 16. desember 2008 Finn frem en gammel mobil i skuffen og gi han den nå. En som er slitt, gammel og stygg - med dårlig batteri. Ikke noe bildemld, ikke musikktlf eller noe. ;o) Jeg ville ikke gitt mobil til en 11åring uansett, men det er meg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 han hadde ikke fått noe mobil av meg om han var så sleip. bare droppa den uten å kjøpe noe annet som erstatning
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 16. desember 2008 #12 Skrevet 16. desember 2008 hadde jaggu ikke kjøpt noe mobil om det er sånn det skal være nei. hadde ungen min vært så frekk og sagt at han ikke ville ha mobil i julegave, men i TILLEGG til julegave, så skulle han jaggu fåt kjøpt den sjøl...for skikkelig surt opptjente penger. Så hadde jeg nok skammet meg over hvor mye jeg har skjemt han bort :/ (Noe jeg forsåvidt allerede gjør.. dette er nok ikke en usannsynlig situasjon i min fremtid)
melkekua™ Skrevet 16. desember 2008 #13 Skrevet 16. desember 2008 Jeg er helt enig med de over her ;o)
It's all about me Skrevet 17. desember 2008 #14 Skrevet 17. desember 2008 Da hadde jeg rolig forklart at det er helt greit at han kan få den utenom jula. At jeg kunne vente med å gi den til slutten av januar istedet, MEN noen flere tileggsgaver ble det ikke uansett. På tide han lærer seg at penger ikke vokser på trær og at han heller skal være glad for å ha egen mobil så tidligt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå