Gå til innhold

"Uvanlig" Fobi. Lagt ut for Anonym.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har postkasseskrekk!

Jeg vet ikke hvorfor heller. Jeg har aldri hatt noen store økonomiske problemer. Ja, det har vært noen inkassovarsler i min ungdom, men aldri noe jeg ikke har klart å ordne. Nå går det rundt og litt til, så vi får spart noen tusen i måneden i tillegg til regningene. Jeg har budsjett på hva vi betaler, og setter i tillegg av 1000 kroner til "ekstraregninger", som f.eks hvis strømmen blir litt høyere enn vanlig, eller jeg har bestilt noe over nettet.

Allikevel er jeg så livredd for disse brevene!

Jeg syns det er grusomt å gå og hente posten, og har helst ikke lyst. Det aller vanskeligste er det å åpne brevene egentlig, når de først er åpnet er det virkelig deilig å få dem betalt, men jeg vil helst gjemme brevene under sofaen...

Vi får hele tiden f.eks brev fra banken om at renten har endret seg o.l. (huslånet vårt er delt i to, og vi får begge brev, så det blir jo 4 brev hver gang) og hver gang er jeg skikkelig redd for at det skal stå at vi har misligholdt lånet eller noe, selv om jeg vet det ikke stemmer.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne irrasjonelle angsten?

Mannen min tar som regel inn posten siden jeg ikke "tør", men helst skulle jeg ønske noen kom og åpnet dem for meg før jeg i det hele tatt så dem, så jeg bare kunne legge dem inn på nettbanken med en gang.

Er jeg helt gal eller? Er det noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen min har det faktisk litt sånn.. Han betaler alt han skal osv.. Men han liker ikke å åpne brev. Så her i huset er det jeg som tar inn post og åpner alt..Henger regningene på spikern over pcn, og han betaler de når han skal.. Alt annet legger jeg oppå tastaturet hans så han ser de når han kommer hjem.. brev fra lånekassa, skatteetaten osv.. rentesaker fra banken og alt det der. Han får heelt noia av ting fra skattetaten, banken osv.. alt som kan inneholde beskjed om noe som er galt, at han er skyldig noe eller noe sånt. Han har heller ikke noen fortid som gjeldslave eller noe.. så vet ikke helt hvorfor det er sånn. Jeg deriomot har angst for å gå på nettbanken.. er sååå redd for at saldon skal være lavere enn jeg tror.. så mannen ordner den biten.. Haha., for et par.

Poenget med å fortelle deg det her anonym er at du er ikke alene. Kan ikke mannen din respektere at du er sånn og åpne de for deg mens du er der da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...