Meg og gutten min :) Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Det blir sagt at en ikke skal løfte tungt under graviditet! Er det under hele graviditeten? Og hvor tungt er tungt? Eg jobber i butikk, og har vondt i magen hver gang eg har vert på jobb etter eg har løftet mye kasser:/
KlemC 3småUnder3år Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Vel mine barn er nå 20 kilo tilsammen og jeg løfter de samtidig. Så jeg vet ikke hehe.. Har aldri bekymret meg over det... Men kan du ikke høre hva jordmor/Lege mener?
klarfornr2 Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Samme her. Har en unge på 15 kg som jeg løfter hele tiden, jobber i styrkesal og løfter mye vekter på plass. Da jeg var gravid med nummer en jobbet jeg på et pleiehjem med tunge brukere og mye løft under stell, jobbet fra start og til i uke 35 uten problem. Før i tida, da mor hadde 10 unger og måtte i bekken og løfte med seg to bøtter med 10 l vann, da ble det født unger likevel. Jeg spurte jordmor om det der engang, hun mente det ikke hadde noe å si, men det var jo o forholdt til meg da, det kan jo være individuelt?
Meg og gutten min :) Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2008 20 kg ja:) De kan eg, men har ikke time før etter jul....Eg får heller prøve å la være å løfte kasser hele tiden, selvom det er vanskelig når det står 7-8 paller med varer som skal inn i butikken:P Løfter jo 1 kasse minst ganger:/
Meg og gutten min :) Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2008 Eg kjenner ei som har mistet i 4. måned fordi hun hadde løftet tungt over lengre tid. Men eg har egentli ikke tenkt så mye på det, og brydd meg om hva eg har løftet til nå, men eg begynner å verke i magen etter noen timer på jobb, og verker i flere timer etter jobb.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 jeg har snakket med legen om dette(jobber også i butikk og mye tungt arbeid)og sa han at foreløp svangeskapet normalt skulle det tåle nesten alt..og det tror jeg på:)sitter det så sitter det har jeg alltid hørt.Men prøver jo å styre unna det verste nå i begynnelsen....
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Jeg tror nok det gjelder mer i slutten av svangerskapet.. Jeg venter tvillinger og fikk beskjed om allerede nå at de siste fire mnd (ekstra tidlig for oss som venter to) må jeg slutte å løfte tungt og når jeg skal hvile må jeg ligge og ikke sitte. For sitter jeg eller løfter jeg, så presses magen ned og kan utvide mormunnen, mens når jeg ligger så avlaster jeg. Men jeg har født før,så det har noe å si, og man vil gjerne prøve å holde disse to inne så lenge som mulig. Men prinsippene er vel samme for oss alle tenker jeg...
; Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 De fleste som har litt eldre barn må jo løfte på de. Tror jeg ikke jeg hadde tenkt på med mindre legen hadde gitt meg beskjed om noe annet. En annen sak er jo at jobben kanskje bør tilrettelegge litt for deg allerede nå, slik at du forhåpentligvis blir i god nok form til å jobbe hele svangerskapet.
trolla <3 <3 Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Jeg spurte legen min om dette, da jeg jobber på et lager og løfter tungt hele dagen. Fikk beskjed at det finnes ingen sammenheng mellom tunge løft og komplikasjoner i sv.skap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå